No-code technologie jsou nyní na vzestupu díky touze startupů a specialistů pracovat s digitálními nástroji bez toho, aby se museli stát programátory. Tato touha přesahuje i do marketingu, kde se velká část trhu vyskytuje právě v digitálním prostředí.
V tomto článku si ukážeme jak se No-code technologie vyvíjí, a jak mohou (nejen) marketéři tyto nástroje začít využívat.
Co je to no-code?
No-code jednoduše znamená tvorba něčeho interaktivního – jako například mobilní aplikace nebo online programu – bez využití programovacího jazyka.
K vytvoření několika věcí poskytují společnosti například tyto nástroje: Zapier, Airtable, JotForm, nebo Shopify. Tyto nástroje vás provedou tvorbou aplikací, online formulářů, e-shopů a mnoho dalších.
Proč jsou no-code nástroje pro marketéry důležité?
Marketéři mají nespočet důvodu k využití no-code nástrojů. Za prvé, programování a učení se programovat mnohdy zabírá spoustu času – čas který jakožto marketér většinou nemáte, obzvlášť pokud se snažíte vzbudit povědomí, zvýšit prodeje nebo porazit vaši konkurenci.
Za druhé, díky, všestrannosti no-code nástrojů mohou profesionální marketéři vytvářet eshopy, chatboty, webové a mobilní aplikace bez omezení.
Za třetí, marketéři mohou upustit svou uzdu kreativity při práci bez toho, aby se museli obávat že je nedostatek technických znalostí bude omezovat v jejich snaze vytvořit poselství a vizuály, které budou rezonovat s jejich publikem. Tato dostupnost osvobozuje marketéry od překážek, kterým dříve museli čelit při tvorbě online nebo mobilních kampaní. Například Canva umožňuje marketérům vytvářet vizuální obsah, který pak mohou používat ve svých prezentacích.
Za čtvrté, z výdajového hlediska, no-code nástroje mohou ušetřit spoustu nákladů.
Jak mohou marketéři začít využívat no-code nástroje?
Dobrým způsobem, jak začít, je si sepsat seznam aktuálních marketingových potřeb, cílů a strategického směru. To vám pomůže se rozhodnout ve volbě no-code nástrojů, které byste potřebovali.
Jakmile budete mít seznam sepsaný, udělejte si průzkum no-code nástrojů. Několik webů tyto nástroje recenzuje, a vy si tak můžete zjistit, které nástroje by naplňovaly vaše potřeby.
Několik těchto nástrojů můžete využívat ve zkušební verzi a zjistit tak, jestli vám vyhovují. Je dobré trochu zkoušet a experimentovat, abyste zjistili jestli je opravdu pro vás daný nástroj vhodný.
Příklad no-code ekosystému:
Top 7 NoCode marketingových aplikací
Canva
Canva je platforma která umožňuje uživatelům designovat a vytvářet grafiku, a to za pomocí snadno použitelných nástrojů. Můžete zde najít tisíce šablon které si můžete upravit k vašim potřebám.
Shopify
Na Shopify si můžete sami vytvořit vlastní funkční e-shop, který můžete následně spravovat se stovkami dalších aplikací k dosáhnutí maximálně efektivního e-shopu. Vytvoříte si tak e-shop, který zaujme.
HubSpot
Jedná se možná o nejobsáhlejší nocode nástroj, HubSpot je marketingová platforma, která pomáhá marketérům ve tvorbě a optimalizaci webů, spravování kontaktů a blogů. Může to ze začátku působit trochu složitě, a právě od toho tu je HubSpot Academy, která poskytuje svým uživatelům veškeré informace o tom jak začít, a jak s nástrojem pracovat.
OneSignal
Velmi kvalitní samoobslužné řešení pro zacílení zákazníků skrz push oznámení, e-maily, SMS a in-app notifikacemi. Má flexibilní pricing a mnoho funkcí zdarma.
CallRail
Od hlasových hovorů až po dohledávání kontaktů. Callrail je automatický nástroj který vám umožní najít důležité telefonní kontakty z digitálních a offline zdrojů. CallRail má všechny potřebné nástroje k optimalizaci a automatizaci marketingu skrze váš telefon.
Monday.com
Nechávat několik rozdělaných projektů mezi několika různými členy týmu není snadný úkol. A od toho tady jsou aplikace jako Monday, pomůže při přiřazování úkolů členům týmu, sledování pokroku, komunikaci a podobně. Tento nástroj má spoustu dalších funkcí jako například zadávání upozorňování, přidělování úkolů nebo sledování pokroku.
Slack
Nástroj se zaměřením hlavně na komunikaci. Slack vám umožňuje se spojit nejen s vašim týmem, ale i s vašimi klienty a přáteli. Dokáže také integrovat společně s jinými softwary jako je například Zoom, Google Drive, Hubspot, Microsoft Office a podobně.
Coda
Zpracovávání online dokumentů pomohlo nástroji Coda v oblíbenosti mezi spisovateli, marketéry a mnohými dalšími. Coda je hybridní software, který zahrnuje funkce při práci na společných dokumentech jako Google, ale také funkce spojené s managementem úkolů a týmu jako Monday nebo Airtable. S Codou můžete mít všechny důležité informace na jednom místě, a můžete tak zavřít všechny Google Documents okna ve vašem prohlížeči!
Další oblíbené Nocode aplikace pro infrastrukturu
Landing page/stránky na blog: Stackbit
Aplikace pro frontend vývoj: Code Sandbox + Netlify
Aplikace pro backend vývoj: Diagram + MongoDB / Bubble.io
Integrační tooly / IAAS: Zapier / Integromat
Další No-Code nástroje pro inspiraci naleznete zde: https://userguiding.com/blog/no-code-tools/
Jak Marketéři využívají Nocode nástroje
Nocode (nebo taktéž low code) nástroje umožňují společnostem zlepšit využití jejich finančních prostředků k růstu. Z toho důvodu již asi 41% marketérů tyto nástroje využívá a dalších 10% uvažuje o zakomponování těchto nástrojů do jejich práce. (CMSwire)
Dnešní marketéři využívají nocode nástroje k přinesení efektivity do jejich pracovního provozu a pomoci nich tak vytvářejí lepší obsah pro zákazníky a zlepšují tak zkušenost zákazníka bez pomoci IT expertů. Nocode nástroje jako například Squarespace umožňují uživatelům vytvářet webové stránky bez znalosti HTML, CSS, nebo JavaScript.
Jaký má Nocode význam pro marketingové týmy
Nocode je často označován jakožto skvělý nástroj pro společnosti s nedostatkem finančních prostředků k tvorbě softwaru. Jeho využití může být stejně efektivní i pro podniky s vysokými finančními prostředky. A to díky tomu, že uživatelé mají více možností k vytváření nástrojů splňující přesně jejich potřeby, je to tak jednodušší než jen týmu vysvětlovat, co vlastně chcete.
Zaměstnanci skrze všechny oblasti, od financí přes marketing mohou vytvářet aplikace, tak aby vyhovovaly i těm nejdetailnějším a nejspeciálnějším potřebám.
Zákazníci si zaslouží produkty a služby, které předčí jejich očekávání. Nocode nástroje přinášejí společnostem rychlost potřebnou pro dosáhnutí těchto cílů. Nejnovější nocode nástroje nabízejí vše od chatbotů a funkčních dotazníků až po asistenty sociálních sítí.
Omezení Nocode nástrojů
No-Code nástroje mají dnes velmi málo omezení, většina z těchto nástrojů již funguje nějakou dobu, a tak byly schopny se přizpůsobit marketérovým potřebám, a také již bylo přidáno několik funkcí pokrývající i méně běžné potřeby. Takže co se týče funkčnosti těchto nástrojů, marketéři v nich najdou vše, co potřebují, jsou zde však jiná omezení.
Problémy, které se u těchto nástrojů mohou vyskytnout může být například při pokrytí velkého množství zákazníků, nebo sběru příliš velkého množství dat. Nocode nástroje bohužel nedokážou odpovídat výkonu nástroje vytvořeného programátorem.
Závěr
Jak jsme mohli vidět, Nocode nástroje si razí cestu do skoro všech každodenních úkolů (nejen) marketingových týmů. Jedná se o mocné nástroje, které marketérům umožňují přenést své nápady ven do společnosti bez pomoci programátorských týmů. Ušetří se tak čas a prostředky.
Obsah
O Lukáši Lískovcovi
Pomáhám klientům s růstem jejich firem prostřednictvím implementace marketingu založeného na datech, digitalizovaných prodejních procesech a technologiích, které mají v tomto procesu přidanou hodnotu.
Přečti si jeden z mých článků!
Zabere ti jen chvilku tvého času, ale o to více tě obohatí spoustou nových informací!
No-code technologie jsou nyní na vzestupu díky touze startupů a specialistů pracovat s digitálními nástroji bez toho, aby se museli stát programátory. Tato touha přesahuje i do marketingu, kde se velká část trhu vyskytuje právě v digitálním prostředí.
V tomto článku si ukážeme jak se No-code technologie vyvíjí, a jak mohou (nejen) marketéři tyto nástroje začít využívat.
Co je to no-code?
No-code jednoduše znamená tvorba něčeho interaktivního – jako například mobilní aplikace nebo online programu – bez využití programovacího jazyka.
K vytvoření několika věcí poskytují společnosti například tyto nástroje: Zapier, Airtable, JotForm, nebo Shopify. Tyto nástroje vás provedou tvorbou aplikací, online formulářů, e-shopů a mnoho dalších.
Proč jsou no-code nástroje pro marketéry důležité?
Marketéři mají nespočet důvodu k využití no-code nástrojů. Za prvé, programování a učení se programovat mnohdy zabírá spoustu času – čas který jakožto marketér většinou nemáte, obzvlášť pokud se snažíte vzbudit povědomí, zvýšit prodeje nebo porazit vaši konkurenci.
Za druhé, díky, všestrannosti no-code nástrojů mohou profesionální marketéři vytvářet eshopy, chatboty, webové a mobilní aplikace bez omezení.
Za třetí, marketéři mohou upustit svou uzdu kreativity při práci bez toho, aby se museli obávat že je nedostatek technických znalostí bude omezovat v jejich snaze vytvořit poselství a vizuály, které budou rezonovat s jejich publikem. Tato dostupnost osvobozuje marketéry od překážek, kterým dříve museli čelit při tvorbě online nebo mobilních kampaní. Například Canva umožňuje marketérům vytvářet vizuální obsah, který pak mohou používat ve svých prezentacích.
Za čtvrté, z výdajového hlediska, no-code nástroje mohou ušetřit spoustu nákladů.
Jak mohou marketéři začít využívat no-code nástroje?
Dobrým způsobem, jak začít, je si sepsat seznam aktuálních marketingových potřeb, cílů a strategického směru. To vám pomůže se rozhodnout ve volbě no-code nástrojů, které byste potřebovali.
Jakmile budete mít seznam sepsaný, udělejte si průzkum no-code nástrojů. Několik webů tyto nástroje recenzuje, a vy si tak můžete zjistit, které nástroje by naplňovaly vaše potřeby.
Několik těchto nástrojů můžete využívat ve zkušební verzi a zjistit tak, jestli vám vyhovují. Je dobré trochu zkoušet a experimentovat, abyste zjistili jestli je opravdu pro vás daný nástroj vhodný.
Top 7 Nocode marketingových aplikací
Canva
Canva je platforma která umožňuje uživatelům designovat a vytvářet grafiku, a to za pomocí snadno použitelných nástrojů. Můžete zde najít tisíce šablon které si můžete upravit k vašim potřebám.
Shopify
Na Shopify si můžete sami vytvořit vlastní funkční e-shop, který můžete následně spravovat se stovkami dalších aplikací k dosáhnutí maximálně efektivního e-shopu. Vytvoříte si tak e-shop, který zaujme.
HubSpot
Jedná se možná o nejobsáhlejší nocode nástroj, HubSpot je marketingová platforma, která pomáhá marketérům ve tvorbě a optimalizaci webů, spravování kontaktů a blogů. Může to ze začátku působit trochu složitě, a právě od toho tu je HubSpot Academy, která poskytuje svým uživatelům veškeré informace o tom jak začít, a jak s nástrojem pracovat.
OneSignal
Velmi kvalitní samoobslužné řešení pro zacílení zákazníků skrz push oznámení, e-maily, SMS a in-app notifikacemi. Má flexibilní pricing a mnoho funkcí zdarma.
CallRail
Od hlasových hovorů až po dohledávání kontaktů. Callrail je automatický nástroj který vám umožní najít důležité telefonní kontakty z digitálních a offline zdrojů. CallRail má všechny potřebné nástroje k optimalizaci a automatizaci marketingu skrze váš telefon.
Monday.com
Nechávat několik rozdělaných projektů mezi několika různými členy týmu není snadný úkol. A od toho tady jsou aplikace jako Monday, pomůže při přiřazování úkolů členům týmu, sledování pokroku, komunikaci a podobně. Tento nástroj má spoustu dalších funkcí jako například zadávání upozorňování, přidělování úkolů nebo sledování pokroku.
Slack
Nástroj se zaměřením hlavně na komunikaci. Slack vám umožňuje se spojit nejen s vašim týmem, ale i s vašimi klienty a přáteli. Dokáže také integrovat společně s jinými softwary jako je například Zoom, Google Drive, Hubspot, Microsoft Office a podobně.
Coda
Zpracovávání online dokumentů pomohlo nástroji Coda v oblíbenosti mezi spisovateli, marketéry a mnohými dalšími. Coda je hybridní software, který zahrnuje funkce při práci na společných dokumentech jako Google, ale také funkce spojené s managementem úkolů a týmu jako Monday nebo Airtable. S Codou můžete mít všechny důležité informace na jednom místě, a můžete tak zavřít všechny Google Documents okna ve vašem prohlížeči!
Další oblíbené Nocode aplikace pro infrastrukturu
Landing page/stránky na blog: Stackbit
Aplikace pro frontend vývoj: Code Sandbox + Netlify
Aplikace pro backend vývoj: Diagram + MongoDB / Bubble.io
Integrační tooly / IAAS: Zapier / Integromat
Další No-Code nástroje pro inspiraci naleznete zde: https://userguiding.com/blog/no-code-tools/
Jak Marketéři využívají Nocode nástroje
Nocode (nebo taktéž low code) nástroje umožňují společnostem zlepšit využití jejich finančních prostředků k růstu. Z toho důvodu již asi 41% marketérů tyto nástroje využívá a dalších 10% uvažuje o zakomponování těchto nástrojů do jejich práce. (CMSwire)
Dnešní marketéři využívají nocode nástroje k přinesení efektivity do jejich pracovního provozu a pomoci nich tak vytvářejí lepší obsah pro zákazníky a zlepšují tak zkušenost zákazníka bez pomoci IT expertů. Nocode nástroje jako například Squarespace umožňují uživatelům vytvářet webové stránky bez znalosti HTML, CSS, nebo JavaScript.
Jaký má Nocode význam pro marketingové týmy
Nocode je často označován jakožto skvělý nástroj pro společnosti s nedostatkem finančních prostředků k tvorbě softwaru. Jeho využití může být stejně efektivní i pro podniky s vysokými finančními prostředky. A to díky tomu, že uživatelé mají více možností k vytváření nástrojů splňující přesně jejich potřeby, je to tak jednodušší než jen týmu vysvětlovat, co vlastně chcete.
Zaměstnanci skrze všechny oblasti, od financí přes marketing mohou vytvářet aplikace, tak aby vyhovovaly i těm nejdetailnějším a nejspeciálnějším potřebám.
Zákazníci si zaslouží produkty a služby, které předčí jejich očekávání. Nocode nástroje přinášejí společnostem rychlost potřebnou pro dosáhnutí těchto cílů. Nejnovější nocode nástroje nabízejí vše od chatbotů a funkčních dotazníků až po asistenty sociálních sítí.
Omezení Nocode nástrojů
No-Code nástroje mají dnes velmi málo omezení, většina z těchto nástrojů již funguje nějakou dobu, a tak byly schopny se přizpůsobit marketérovým potřebám, a také již bylo přidáno několik funkcí pokrývající i méně běžné potřeby. Takže co se týče funkčnosti těchto nástrojů, marketéři v nich najdou vše, co potřebují, jsou zde však jiná omezení.
Problémy, které se u těchto nástrojů mohou vyskytnout může být například při pokrytí velkého množství zákazníků, nebo sběru příliš velkého množství dat. Nocode nástroje bohužel nedokážou odpovídat výkonu nástroje vytvořeného programátorem.
Závěr
Jak jsme mohli vidět, Nocode nástroje si razí cestu do skoro všech každodenních úkolů (nejen) marketingových týmů. Jedná se o mocné nástroje, které marketérům umožňují přenést své nápady ven do společnosti bez pomoci programátorských týmů. Ušetří se tak čas a prostředky.
O Lukáši Lískovcovi
Pomáhám klientům s růstem jejich firem prostřednictvím implementace marketingu založeného na datech, digitalizovaných prodejních procesech a technologiích, které mají v tomto procesu přidanou hodnotu.
Přečti si jeden z mých článků!
Zabere ti jen chvilku tvého času, ale o to více tě obohatí spoustou nových informací!