Nejlepší No-Code nástroje pro rok 2024

No-code technologie jsou nyní na vzestupu díky touze startupů a specialistů pracovat s digitálními nástroji bez toho, aby se museli stát programátory. Tato touha přesahuje i do marketingu, kde se velká část trhu vyskytuje právě v digitálním prostředí.

V tomto článku si ukážeme jak se No-code technologie vyvíjí, a jak mohou (nejen) marketéři tyto nástroje začít využívat.

Co je to no-code?

No-code jednoduše znamená tvorba něčeho interaktivního – jako například mobilní aplikace nebo online programu – bez využití programovacího jazyka.

K vytvoření několika věcí poskytují společnosti například tyto nástroje: Zapier, Airtable, JotForm, nebo Shopify. Tyto nástroje vás provedou tvorbou aplikací, online formulářů, e-shopů a mnoho dalších.

 

Proč jsou no-code nástroje pro marketéry důležité?

Marketéři mají nespočet důvodu k využití no-code nástrojů. Za prvé, programování a učení se programovat mnohdy zabírá spoustu času – čas který jakožto marketér většinou nemáte, obzvlášť pokud se snažíte vzbudit povědomí, zvýšit prodeje nebo porazit vaši konkurenci.

Za druhé, díky, všestrannosti no-code nástrojů mohou profesionální marketéři vytvářet eshopy, chatboty, webové a mobilní aplikace bez omezení.

Za třetí, marketéři mohou upustit svou uzdu kreativity při práci bez toho, aby se museli obávat že je nedostatek technických znalostí bude omezovat v jejich snaze vytvořit poselství a vizuály, které budou rezonovat s jejich publikem. Tato dostupnost osvobozuje marketéry od překážek, kterým dříve museli čelit při tvorbě online nebo mobilních kampaní. Například Canva umožňuje marketérům vytvářet vizuální obsah, který pak mohou používat ve svých prezentacích.

Za čtvrté, z výdajového hlediska, no-code nástroje mohou ušetřit spoustu nákladů.

 

Jak mohou marketéři začít využívat no-code nástroje?

Dobrým způsobem, jak začít, je si sepsat seznam aktuálních marketingových potřeb, cílů a strategického směru. To vám pomůže se rozhodnout ve volbě no-code nástrojů, které byste potřebovali.

Jakmile budete mít seznam sepsaný, udělejte si průzkum no-code nástrojů. Několik webů tyto nástroje recenzuje, a vy si tak můžete zjistit, které nástroje by naplňovaly vaše potřeby.

Několik těchto nástrojů můžete využívat ve zkušební verzi a zjistit tak, jestli vám vyhovují. Je dobré trochu zkoušet a experimentovat, abyste zjistili jestli je opravdu pro vás daný nástroj vhodný.

Příklad no-code ekosystému:


Top 7 NoCode marketingových aplikací

Canva

Canva je platforma která umožňuje uživatelům designovat a vytvářet grafiku, a to za pomocí snadno použitelných nástrojů. Můžete zde najít tisíce šablon které si můžete upravit k vašim potřebám.

Shopify

Na Shopify si můžete sami vytvořit vlastní funkční e-shop, který můžete následně spravovat se stovkami dalších aplikací k dosáhnutí maximálně efektivního e-shopu. Vytvoříte si tak e-shop, který zaujme.

HubSpot

Jedná se možná o nejobsáhlejší nocode nástroj, HubSpot je marketingová platforma, která pomáhá marketérům ve tvorbě a optimalizaci webů, spravování kontaktů a blogů. Může to ze začátku působit trochu složitě, a právě od toho tu je HubSpot Academy, která poskytuje svým uživatelům veškeré informace o tom jak začít, a jak s nástrojem pracovat.

OneSignal

Velmi kvalitní samoobslužné řešení pro zacílení zákazníků skrz push oznámení, e-maily, SMS a in-app notifikacemi. Má flexibilní pricing a mnoho funkcí zdarma.

CallRail

Od hlasových hovorů až po dohledávání kontaktů. Callrail je automatický nástroj který vám umožní najít důležité telefonní kontakty z digitálních a offline zdrojů. CallRail má všechny potřebné nástroje k optimalizaci a automatizaci marketingu skrze váš telefon.

Monday.com

Nechávat několik rozdělaných projektů mezi několika různými členy týmu není snadný úkol. A od toho tady jsou aplikace jako Monday, pomůže při přiřazování úkolů členům týmu, sledování pokroku, komunikaci a podobně. Tento nástroj má spoustu dalších funkcí jako například zadávání upozorňování, přidělování úkolů nebo sledování pokroku.

Slack

Nástroj se zaměřením hlavně na komunikaci. Slack vám umožňuje se spojit nejen s vašim týmem, ale i s vašimi klienty a přáteli. Dokáže také integrovat společně s jinými softwary jako je například Zoom, Google Drive, Hubspot, Microsoft Office a podobně.

Coda

Zpracovávání online dokumentů pomohlo nástroji Coda v oblíbenosti mezi spisovateli, marketéry a mnohými dalšími. Coda je hybridní software, který zahrnuje funkce při práci na společných dokumentech jako Google, ale také funkce spojené s managementem úkolů a týmu jako Monday nebo Airtable. S Codou můžete mít všechny důležité informace na jednom místě, a můžete tak zavřít všechny Google Documents okna ve vašem prohlížeči! 

Další oblíbené Nocode aplikace pro infrastrukturu

Landing page/stránky na blog: Stackbit

Aplikace pro frontend vývoj: Code Sandbox + Netlify

Aplikace pro backend vývoj: Diagram + MongoDB / Bubble.io

Integrační tooly / IAAS: Zapier / Integromat

Další No-Code nástroje pro inspiraci naleznete zde: https://userguiding.com/blog/no-code-tools/

Jak Marketéři využívají Nocode nástroje

Nocode (nebo taktéž low code) nástroje umožňují společnostem zlepšit využití jejich finančních prostředků k růstu. Z toho důvodu již asi 41% marketérů tyto nástroje využívá a dalších 10% uvažuje o zakomponování těchto nástrojů do jejich práce. (CMSwire)

Dnešní marketéři využívají nocode nástroje k přinesení efektivity do jejich pracovního provozu a pomoci nich tak vytvářejí lepší obsah pro zákazníky a zlepšují tak zkušenost zákazníka bez pomoci IT expertů. Nocode nástroje jako například Squarespace umožňují uživatelům vytvářet webové stránky bez znalosti HTML, CSS, nebo JavaScript.

 

Jaký má Nocode význam pro marketingové týmy

Nocode je často označován jakožto skvělý nástroj pro společnosti s nedostatkem finančních prostředků k tvorbě softwaru. Jeho využití může být stejně efektivní i pro podniky s vysokými finančními prostředky. A to díky tomu, že uživatelé mají více možností k vytváření nástrojů splňující přesně jejich potřeby, je to tak jednodušší než jen týmu vysvětlovat, co vlastně chcete.

Zaměstnanci skrze všechny oblasti, od financí přes marketing mohou vytvářet aplikace, tak aby vyhovovaly i těm nejdetailnějším a nejspeciálnějším potřebám.

Zákazníci si zaslouží produkty a služby, které předčí jejich očekávání. Nocode nástroje přinášejí společnostem rychlost potřebnou pro dosáhnutí těchto cílů. Nejnovější nocode nástroje nabízejí vše od chatbotů a funkčních dotazníků až po asistenty sociálních sítí. 

Omezení Nocode nástrojů

No-Code nástroje mají dnes velmi málo omezení, většina z těchto nástrojů již funguje nějakou dobu, a tak byly schopny se přizpůsobit marketérovým potřebám, a také již bylo přidáno několik funkcí pokrývající i méně běžné potřeby. Takže co se týče funkčnosti těchto nástrojů, marketéři v nich najdou vše, co potřebují, jsou zde však jiná omezení.

Problémy, které se u těchto nástrojů mohou vyskytnout může být například při pokrytí velkého množství zákazníků, nebo sběru příliš velkého množství dat. Nocode nástroje bohužel nedokážou odpovídat výkonu nástroje vytvořeného programátorem.

Závěr

Jak jsme mohli vidět, Nocode nástroje si razí cestu do skoro všech každodenních úkolů (nejen) marketingových týmů. Jedná se o mocné nástroje, které marketérům umožňují přenést své nápady ven do společnosti bez pomoci programátorských týmů. Ušetří se tak čas a prostředky.

Obsah

O Lukáši Lískovcovi

O Lukáši Lískovcovi

Pomáhám klientům s růstem jejich firem prostřednictvím implementace marketingu založeného na datech, digitalizovaných prodejních procesech a technologiích, které mají v tomto procesu přidanou hodnotu.

Přečti si jeden z mých článků!
Zabere ti jen chvilku tvého času, ale o to více tě obohatí spoustou nových informací!

Zjistěte více

No-code technologie jsou nyní na vzestupu díky touze startupů a specialistů pracovat s digitálními nástroji bez toho, aby se museli stát programátory. Tato touha přesahuje i do marketingu, kde se velká část trhu vyskytuje právě v digitálním prostředí.

V tomto článku si ukážeme jak se No-code technologie vyvíjí, a jak mohou (nejen) marketéři tyto nástroje začít využívat.

Co je to no-code?

No-code jednoduše znamená tvorba něčeho interaktivního – jako například mobilní aplikace nebo online programu – bez využití programovacího jazyka.

K vytvoření několika věcí poskytují společnosti například tyto nástroje: Zapier, Airtable, JotForm, nebo Shopify. Tyto nástroje vás provedou tvorbou aplikací, online formulářů, e-shopů a mnoho dalších.

 

Proč jsou no-code nástroje pro marketéry důležité?

Marketéři mají nespočet důvodu k využití no-code nástrojů. Za prvé, programování a učení se programovat mnohdy zabírá spoustu času – čas který jakožto marketér většinou nemáte, obzvlášť pokud se snažíte vzbudit povědomí, zvýšit prodeje nebo porazit vaši konkurenci.

Za druhé, díky, všestrannosti no-code nástrojů mohou profesionální marketéři vytvářet eshopy, chatboty, webové a mobilní aplikace bez omezení.

Za třetí, marketéři mohou upustit svou uzdu kreativity při práci bez toho, aby se museli obávat že je nedostatek technických znalostí bude omezovat v jejich snaze vytvořit poselství a vizuály, které budou rezonovat s jejich publikem. Tato dostupnost osvobozuje marketéry od překážek, kterým dříve museli čelit při tvorbě online nebo mobilních kampaní. Například Canva umožňuje marketérům vytvářet vizuální obsah, který pak mohou používat ve svých prezentacích.

Za čtvrté, z výdajového hlediska, no-code nástroje mohou ušetřit spoustu nákladů.

 

Jak mohou marketéři začít využívat no-code nástroje?

Dobrým způsobem, jak začít, je si sepsat seznam aktuálních marketingových potřeb, cílů a strategického směru. To vám pomůže se rozhodnout ve volbě no-code nástrojů, které byste potřebovali.

Jakmile budete mít seznam sepsaný, udělejte si průzkum no-code nástrojů. Několik webů tyto nástroje recenzuje, a vy si tak můžete zjistit, které nástroje by naplňovaly vaše potřeby.

Několik těchto nástrojů můžete využívat ve zkušební verzi a zjistit tak, jestli vám vyhovují. Je dobré trochu zkoušet a experimentovat, abyste zjistili jestli je opravdu pro vás daný nástroj vhodný.

Top 7 Nocode marketingových aplikací

Canva

Canva je platforma která umožňuje uživatelům designovat a vytvářet grafiku, a to za pomocí snadno použitelných nástrojů. Můžete zde najít tisíce šablon které si můžete upravit k vašim potřebám.

Shopify

Na Shopify si můžete sami vytvořit vlastní funkční e-shop, který můžete následně spravovat se stovkami dalších aplikací k dosáhnutí maximálně efektivního e-shopu. Vytvoříte si tak e-shop, který zaujme.

HubSpot

Jedná se možná o nejobsáhlejší nocode nástroj, HubSpot je marketingová platforma, která pomáhá marketérům ve tvorbě a optimalizaci webů, spravování kontaktů a blogů. Může to ze začátku působit trochu složitě, a právě od toho tu je HubSpot Academy, která poskytuje svým uživatelům veškeré informace o tom jak začít, a jak s nástrojem pracovat.

OneSignal

Velmi kvalitní samoobslužné řešení pro zacílení zákazníků skrz push oznámení, e-maily, SMS a in-app notifikacemi. Má flexibilní pricing a mnoho funkcí zdarma.

CallRail

Od hlasových hovorů až po dohledávání kontaktů. Callrail je automatický nástroj který vám umožní najít důležité telefonní kontakty z digitálních a offline zdrojů. CallRail má všechny potřebné nástroje k optimalizaci a automatizaci marketingu skrze váš telefon.

Monday.com

Nechávat několik rozdělaných projektů mezi několika různými členy týmu není snadný úkol. A od toho tady jsou aplikace jako Monday, pomůže při přiřazování úkolů členům týmu, sledování pokroku, komunikaci a podobně. Tento nástroj má spoustu dalších funkcí jako například zadávání upozorňování, přidělování úkolů nebo sledování pokroku.

Slack

Nástroj se zaměřením hlavně na komunikaci. Slack vám umožňuje se spojit nejen s vašim týmem, ale i s vašimi klienty a přáteli. Dokáže také integrovat společně s jinými softwary jako je například Zoom, Google Drive, Hubspot, Microsoft Office a podobně.

Coda

Zpracovávání online dokumentů pomohlo nástroji Coda v oblíbenosti mezi spisovateli, marketéry a mnohými dalšími. Coda je hybridní software, který zahrnuje funkce při práci na společných dokumentech jako Google, ale také funkce spojené s managementem úkolů a týmu jako Monday nebo Airtable. S Codou můžete mít všechny důležité informace na jednom místě, a můžete tak zavřít všechny Google Documents okna ve vašem prohlížeči! 

Další oblíbené Nocode aplikace pro infrastrukturu

Landing page/stránky na blog: Stackbit

Aplikace pro frontend vývoj: Code Sandbox + Netlify

Aplikace pro backend vývoj: Diagram + MongoDB / Bubble.io

Integrační tooly / IAAS: Zapier / Integromat

Další No-Code nástroje pro inspiraci naleznete zde: https://userguiding.com/blog/no-code-tools/

 

Jak Marketéři využívají Nocode nástroje

Nocode (nebo taktéž low code) nástroje umožňují společnostem zlepšit využití jejich finančních prostředků k růstu. Z toho důvodu již asi 41% marketérů tyto nástroje využívá a dalších 10% uvažuje o zakomponování těchto nástrojů do jejich práce. (CMSwire)

Dnešní marketéři využívají nocode nástroje k přinesení efektivity do jejich pracovního provozu a pomoci nich tak vytvářejí lepší obsah pro zákazníky a zlepšují tak zkušenost zákazníka bez pomoci IT expertů. Nocode nástroje jako například Squarespace umožňují uživatelům vytvářet webové stránky bez znalosti HTML, CSS, nebo JavaScript.

 

Jaký má Nocode význam pro marketingové týmy

Nocode je často označován jakožto skvělý nástroj pro společnosti s nedostatkem finančních prostředků k tvorbě softwaru. Jeho využití může být stejně efektivní i pro podniky s vysokými finančními prostředky. A to díky tomu, že uživatelé mají více možností k vytváření nástrojů splňující přesně jejich potřeby, je to tak jednodušší než jen týmu vysvětlovat, co vlastně chcete.

Zaměstnanci skrze všechny oblasti, od financí přes marketing mohou vytvářet aplikace, tak aby vyhovovaly i těm nejdetailnějším a nejspeciálnějším potřebám.

Zákazníci si zaslouží produkty a služby, které předčí jejich očekávání. Nocode nástroje přinášejí společnostem rychlost potřebnou pro dosáhnutí těchto cílů. Nejnovější nocode nástroje nabízejí vše od chatbotů a funkčních dotazníků až po asistenty sociálních sítí. 

Omezení Nocode nástrojů

No-Code nástroje mají dnes velmi málo omezení, většina z těchto nástrojů již funguje nějakou dobu, a tak byly schopny se přizpůsobit marketérovým potřebám, a také již bylo přidáno několik funkcí pokrývající i méně běžné potřeby. Takže co se týče funkčnosti těchto nástrojů, marketéři v nich najdou vše, co potřebují, jsou zde však jiná omezení.

Problémy, které se u těchto nástrojů mohou vyskytnout může být například při pokrytí velkého množství zákazníků, nebo sběru příliš velkého množství dat. Nocode nástroje bohužel nedokážou odpovídat výkonu nástroje vytvořeného programátorem.

Závěr

Jak jsme mohli vidět, Nocode nástroje si razí cestu do skoro všech každodenních úkolů (nejen) marketingových týmů. Jedná se o mocné nástroje, které marketérům umožňují přenést své nápady ven do společnosti bez pomoci programátorských týmů. Ušetří se tak čas a prostředky.

O Lukáši Lískovcovi

O Lukáši Lískovcovi

Pomáhám klientům s růstem jejich firem prostřednictvím implementace marketingu založeného na datech, digitalizovaných prodejních procesech a technologiích, které mají v tomto procesu přidanou hodnotu.

Přečti si jeden z mých článků!
Zabere ti jen chvilku tvého času, ale o to více tě obohatí spoustou nových informací!

Zjistěte více
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Další články z blogu:

Jsem tu pro Váš byznys, neváhejte mě kontaktovat:

Implementation of technologies

I implement and effectively manage services of Google, Facebook and Seznam including specilized tools like Mixpanel, Hotjar or Adform.

Advertia Digital

Klukům z Advertie pomáhám s digitální analytikou a obecně technologiemi v marketingu.

advertia digital

Interpretace dat

Základem správného řízení firem je využívání dat. Co člověk neměří, to neřídí. Vytvořím pro Vás přehledný systém reportování, díky kterému zjistíte, jak se uživatelé na vašem webu chovají a proč se tak chovají. Dokážu také udělat ad hoc analýzy na základě kterých je možné stavět hypotézy o problematických oblastech vašeho podnikání.

Data-driven online marketing

Na zákaldě dat, analýzy uživatelů a vašeho podnikání Vám vytvořím online marketingovou strategie, která přinese měřitelné výsledky. Vaše marketingové kampaně tak budete mít vždy pod kontrolou. 

Data-driven proces změny

Využijte potenciál svého podnikání naplno. Provedu Vás procesem validace podnikatelského modelu, zaměříme se na pochopení cílové skupiny a optimalizaci celého marketingového mixu. Dále díky kvalitní implementaci analytických a testovacích nástrojů zefektivním pohyb uživatelů na webu a maximalizuji jeho výdělečnost.

Komplexní eCommerce poradenství

Potřebujete vymyslet celou Vaši digitální strategii? Přemýšlíte jak posunout Váš startup nebo zaběhlou firmu dále? Chcete zjistit názor zkušeného odborníka na Váš online projekt? Pojďte si o tom popovídat. Probereme zda Váš projekt má na trhu šanci, případně jak ho zefektivnit, kolik Vás to může stát a kolik to může vydělat.

Zprostředkování podpůrných služeb

Potřebujete spolehlivého grafika? Nebo programátora? Nenaleťte a nechte si doporučit dodavatele, který je již ověřený nejen mnou, ale i dalšími referenčními projekty. Od grafiky a překladů, přes vkládání dat až po linkbuilding.

Optimics

Má role v Optimicsu začala na pozici analytika, právě díky tomu mám stále velmi velký focus na data a jejich interpretaci. Postupem času jsem se přesunul do pozice více zaměřené na sales/business development. Společně se zbytkem týmu pomáhám vést směřování firmy z hlediska akvizice a spoluprací s klíčovými partnery, jako například Google, s kterým velmi úzce pracuji a pravidelně se účastním událostí ve Varšavě a Dublinu. V Optimicsu také zajišťuji přesah do marketingových oblastí. Právě díky Optimicsu jsem získal mnoho zkušeností díky práci pro největší klienty v ČR (Mall, Skoda, Kiwi, Invia).

optimics

Acomware

Acomware je agentura, ve které jsem měl svoje první oficiální zaměstnání na pozici PPC stážisty. Díky této zkušenosti jsem nabral základní přehled o tom jak to funguje v běžných agenturách.

Acomware

Interpretation of data

I will tell you a story about the users who visited your Web. I will create a clear reporting system. Thanks to it you can find out how users behave on your Web and why they do so.

Acomware

Acomware is an agency where I had my first official job as a PPC trainee. Thanks to this experience I gained a basic overview of how it works in regular agencies.

Acomware

Advertia Digital

I help the Advertia guys with digital analytics and marketing technologies in general.
advertia digital

Optimics

My role in Optimics began as an analyst, which is why I am still very focused on data and data interpretation. Over time, I moved to a more sales / business development position. Together with the rest of the team, I help lead the business in terms of acquisition and working with key partners like Google, with whom I work very closely and regularly attend events in Warsaw and Dublin. In Optimics, I also provide an overlap into marketing areas. Thanks to Optimics I gained a lot of experience thanks to working for the biggest clients in the Czech Republic (Mall, Skoda, Kiwi, Invia).
optimics

Complex ecommerce consulting

Do you need to devise your entire online strategy? Thinking how to move your startup further? Do you want to know the opinion of an experienced expert on your online project? Let’s talk about it. We will discuss whether your project has a chance on the market, how much it can cost you and how much it can earn.

Data-driven change process

Make use of the full potential your web. Thanks to quality implementation of analytics and testing tools I can increase the efficiency of moving users web and maximize its gains.

Data-driven online marketing

I will create marketing strategies using data and the latest trends which bring measurable results. This will keep your marketing campaigns under control.

Implementace technologií

Implementuji a efektivně spravuji nástroje od Googlu, Facebooku i Seznamu včetně specializovaných nástrojů jako Mixpanel, Hotjar či Adform. Mix technologií neustále rozšiřuji vzhledem k aktuálním trendům.