Jak digitalizovat podnikání? Na WordPressu!

wordpress
Stránky na WordPressu jsou ideálním startem v rámci digitalizace podnikání – respektive v jeho fázi – založení webu. Pro mé vlastní projekty využívám CMS WordPress a stejně tak ho doporučuji i svým klientům. Pro účely digitálního podnikání je s WordPressem velmi těžké soupeřit jeho pozice na trhu je velmi silná. Jedná se o všestranný nástroj pro vytváření webových stránek, s čímž souhlasí i většina globálního trhu. Prostřednictvím CMS WordPress je na internetu vytvořeno více než 74 milionů webů, což z něj činí zdaleka nejpopulárnější systém pro správu obsahu (CMS) dostupný komukoliv, kdekoliv. Pokud WordPressu stále nevěříte, zamyslete co asi spojuje tyto velmi slavné značky: CNN, The New York Times, Ebay, BBC America, Bloomberg America a dokonce i Facebook Newsroom – všechny tyto značky používají pro svoje dílčí projekty právě WordPress. A nejsou to jen tyto značky, mnoho dalších světových firem si zvolilo právě WordPress. Další naleznete například zde. Všichni tito velcí hráči si vybrali WordPress z nějakého důvodu. WordPress je snadno použitelný, cenově dostupný a dobře optimalizovaný pro SEO, což z něj dělá jasnou volbu pro řadu firem, celebrit, komunit a zpravodajských stanic, které hledají komplexní CMS, které je zcela přizpůsobitelný. V tomto článku se dozvíte hlavní důvody, proč je WordPress tou správnou volbou pro mě, ale i pro mé klienty, kteří digitalizují své podnikání.

WordPress je zdarma

Jednou z nejzřejmějších výhod WordPressu je to, že je zdarma. I když zde existují náklady a poplatky spojené s používáním WordPressu. Hlavní je ale fakt, že kdokoli si může vytvořit nový web na WordPressu zdarma. WordPress navíc nabízí dvě verze svých služeb: WordPress.com pro ty z nás, kteří potřebují něco, co je snadné a funkční, například pro osobní blog nebo něco, co je relativně malé. Druhá varianta je WordPress.org pro lidi, kteří plánují vlastní hostování svých webových stránek, nákup domény a provozování podnikání prostřednictvím svých vlastněných webových stránek. Ať tak či onak, web na CMS WordPress lze navrhnout a postavit za celkem málo peněz. Případně zadarmo, pokud si ho postavíte sami – to bych ale raději nedoporučoval. 🙂

Jednoduchý hosting 

Další výhodou WordPressu je úplná flexibilita hostování – více jsem se o tématu hostingu pro WP zaměřil v tomto článku. Téměř každá hostingová služba podporuje WordPress, a pokud máte svůj vlastní serverový prostor, můžete se snadno WP web hostovat.

SEO-friendly prostředí

Jednou z opravdu atraktivních výhod, díky nimž je WordPress pro mě jasnou volbou, je to, že WordPress obsahuje řadu pluginů, které zjednodušují SEO optimalizaci webu. Yoast SEO Plugin je jakýmsi zlatým standardem pro optimalizaci vyhledávačů, další velmi dobrý je All in one SEO a RankMath. Tyto pluginy mají většinou také základní variantu zdarma.

Snadná údržba a aktualizace

WordPress je spolehlivým CMS, který zvládne ovládat každý PC-gramotný člověk – případně existuje spousta WP specialistů, kteří pomohou, tzn. nemáme v projektu Vendor-Lock. Mám také například klienty, kteří chtějí mít pod kontrolu alespoň určité části webu, aby mohli například zveřejňovat své vlastní firemní aktualizace a pracovat na obsahovém marketingu. K aktualizaci a zveřejňování nového obsahu nemusíte umět programovat, stačí pracovat s WYSIWYG editory, jako je například Elementor. WordPress nabízí skvělou možnost předat určitou část práce na webu interním týmům mých klientů. Učící křivka pro interní tým bývá velmi krátká. Neméně důležité je také to, že můžete nastavit automatické aktualizace a aktualizace údržby, abyste věděli, že váš web je vždy dobře chráněný a technologicky aktuální.

Tisíce krásných připravených designů

WordPress nabízí více než jen funkčnost. Nabízí spoustu krásných a čistých designových šablon. Ve světě, kde vzhled a design mohou změnit rozdíl mezi vámi a konkurencí, umožňuje WordPress snadno vyniknout. Nabízí řadu přizpůsobitelných šablon pro nejlepší zobrazení daného obsahu, ať už jde o blog nebo eshop. Nejlepší tržiště je dle mé zkušenosti ThemeForest. Samozřejmě pokud máte větší rozpočet, je možné pracovat s grafikem na vlastním designu, tím lze dosáhnout lepšího souladu s vaší korporátní identitou a brandingem.

Plně responzivní šablony a mobilní podpora

WordPress je teoreticky zaměřen na všechny složky Google algoritmu, a proto nabízí řadu responzivních témat, která se přizpůsobují velikosti jakékoli obrazovky. Všechny weby WordPress jsou navíc podporovány v mobilních zařízeních, což znamená, že vám nikde neunikne žádný provoz. Mobile First!

Flexibilita a přizpůsobení

WordPress nabízí více než 50 000 bezplatných pluginů, což znamená, že pokud chcete, aby váš web něco dělal, co nemůžete dělat tak, jak je, pravděpodobně existuje plugin, který vám pomůže. Ať už chcete vkládat soubory PDF nebo je přidat do jiné funkce, jako jsou vstupní stránky nebo výzvy k akci, řešením jsou pluginy WordPress, které vám vždy umožní změnit nebo změnit možnosti vašeho webu tak, aby vyhovovaly vašim jedinečným potřebám. Opět není nutné žádné kódování. Existuje spousta integrací do marketingových a analytických nástrojů, což je v dnešní době velmi důležité. Pokud vhodný plugin nenajdete, vždy vám ho může naprogramovat programátor.

Podporuje obsahový marketing

WordPress ve skutečnosti začínal jako blogovací platforma, což znamená, že obsahový marketing je přímo v krvi tohoto CMS. Je to jeden z nejlepších systémů pro správu obsahu pro blogování, což je důvod, proč uvidíte spoustu velkých zpravodajských webů, které jej používají pro šíření obsahu. WordPress nejen podporuje blogy, ale také vám usnadňuje jejich aktualizaci a změnu, plánování do budoucna a sdílení vašich příspěvků s vašimi účty na sociálních sítích a odběrately.

Integrace analytiky a marketingových nástrojů

Měření je základ úspěchu, ostatně jak píši v předešlém článku o Lean Startupu. Google Analytics nám říká, jak se chovají lidé chodící na náš web, odkud tito lidé chod apod, zároveň umožňuje snadnou integraci pro měření eshopů. S přidáním jednoho nebo dvou pluginů můžete také přidat další integrace na marketing automation nástroje jako je například ActiveCampaign, jednoduše integrovat CRM Hubspot, nebo nasadit A/B testovací nástroj Google Optimize. Lehkost těchto integrací pomáhá zjednodušit tvorbu mixu marketingových technologií, které ve svém podnikání využíváme – a díky tomu můžete efektivněji digitalizovat své podnikání.

Snadná migrace

Při práci na webových stránkách WordPress usnadňuje celý proces i to, že WP usnadňuje migraci existujících stránek. Řada našich klientů k nám přichází s neohrabaným, starším webem, který má obsah, který by ale chtěli zachovat. WordPress opravdu usnadňuje migraci tohoto starého webu do jeho rámce a poskytuje mu okamžitý facelift a zvýšení použitelnosti, aniž by ztratil jakýkoli obsah nebo autoritu starého webu.  Zároveň také existují technologie, který umí zkopírovat již existující design z jiné platformy – jako například AI Website Builder.

Dlouhověkost

Hlavní výhodou WordPressu je jeho životnost. Již se v minulosti ukázalo, že se dokáže přizpůsobit měnícím se požadavkům spotřebitelů a internetu – a to již na 74 milionech webů. Nemusíte se bát, že toto CMS vyjde z módy nebo že bude méně relevantní. WordPress se pravidelně aktualizuje, aby zachoval aktuální standardy kódu, a bude tak činit i nadále, což z něj činí bezpečnou a dlouhodobou investici pro váš web. Je snadno přizpůsobitelný pro všechny nové věci, které byste na svém webu chtěli dělat, a co je nejlepší, je schválen Googlem.
Nakonec, když mluvíme o WordPressu, první vlastnost, která jeho uživateli většinou přijde na mysl – WordPress je snadný. Je snadno použitelný, snadno implementovatelný, snadno se mění (a změny jsou důležité!), A pokud vůbec uvažujete o digitálním marketingu (což byste měli), WordPress je rozhodně první CMS, které je třeba zvážit.

Obsah

Picture of O Lukáši Lískovcovi

O Lukáši Lískovcovi

Pomáhám klientům s růstem jejich firem prostřednictvím implementace marketingu založeného na datech, digitalizovaných prodejních procesech a technologiích, které mají v tomto procesu přidanou hodnotu.

Přečti si jeden z mých článků!
Zabere ti jen chvilku tvého času, ale o to více tě obohatí spoustou nových informací!

Zjistěte více

Stránky na WordPressu jsou ideálním startem v rámci digitalizace podnikání – respektive v jeho fázi – založení webu. Pro mé vlastní projekty využívám CMS WordPress a stejně tak ho doporučuji i svým klientům. Pro účely digitálního podnikání je s WordPressem velmi těžké soupeřit jeho pozice na trhu je velmi silná. Jedná se o všestranný nástroj pro vytváření webových stránek, s čímž souhlasí i většina globálního trhu. Prostřednictvím CMS WordPress je na internetu vytvořeno více než 74 milionů webů, což z něj činí zdaleka nejpopulárnější systém pro správu obsahu (CMS) dostupný komukoliv, kdekoliv.

Pokud WordPressu stále nevěříte, zamyslete co asi spojuje tyto velmi slavné značky: CNN, The New York Times, Ebay, BBC America, Bloomberg America a dokonce i Facebook Newsroom – všechny tyto značky používají pro svoje dílčí projekty právě WordPress. A nejsou to jen tyto značky, mnoho dalších světových firem si zvolilo právě WordPress. Další naleznete například zde.

Všichni tito velcí hráči si vybrali WordPress z nějakého důvodu. WordPress je snadno použitelný, cenově dostupný a dobře optimalizovaný pro SEO, což z něj dělá jasnou volbu pro řadu firem, celebrit, komunit a zpravodajských stanic, které hledají komplexní CMS, které je zcela přizpůsobitelný.

V tomto článku se dozvíte hlavní důvody, proč je WordPress tou správnou volbou pro mě, ale i pro mé klienty, kteří digitalizují své podnikání.

WordPress je zdarma

Jednou z nejzřejmějších výhod WordPressu je to, že je zdarma. I když zde existují náklady a poplatky spojené s používáním WordPressu. Hlavní je ale fakt, že kdokoli si může vytvořit nový web na WordPressu zdarma. WordPress navíc nabízí dvě verze svých služeb: WordPress.com pro ty z nás, kteří potřebují něco, co je snadné a funkční, například pro osobní blog nebo něco, co je relativně malé. Druhá varianta je WordPress.org pro lidi, kteří plánují vlastní hostování svých webových stránek, nákup domény a provozování podnikání prostřednictvím svých vlastněných webových stránek. Ať tak či onak, web na CMS WordPress lze navrhnout a postavit za celkem málo peněz. Případně zadarmo, pokud si ho postavíte sami – to bych ale raději nedoporučoval. 🙂

Jednoduchý hosting 

Další výhodou WordPressu je úplná flexibilita hostování – více jsem se o tématu hostingu pro WP zaměřil v tomto článku. Téměř každá hostingová služba podporuje WordPress, a pokud máte svůj vlastní serverový prostor, můžete se snadno WP web hostovat.

SEO-friendly prostředí

Jednou z opravdu atraktivních výhod, díky nimž je WordPress pro mě jasnou volbou, je to, že WordPress obsahuje řadu pluginů, které zjednodušují SEO optimalizaci webu. Yoast SEO Plugin je jakýmsi zlatým standardem pro optimalizaci vyhledávačů, další velmi dobrý je All in one SEO a RankMath. Tyto pluginy mají většinou také základní variantu zdarma.

Snadná údržba a aktualizace

WordPress je spolehlivým CMS, který zvládne ovládat každý PC-gramotný člověk – případně existuje spousta WP specialistů, kteří pomohou, tzn. nemáme v projektu Vendor-Lock. Mám také například klienty, kteří chtějí mít pod kontrolu alespoň určité části webu, aby mohli například zveřejňovat své vlastní firemní aktualizace a pracovat na obsahovém marketingu. K aktualizaci a zveřejňování nového obsahu nemusíte umět programovat, stačí pracovat s WYSIWYG editory, jako je například Elementor. WordPress nabízí skvělou možnost předat určitou část práce na webu interním týmům mých klientů. Učící křivka pro interní tým bývá velmi krátká.
Neméně důležité je také to, že můžete nastavit automatické aktualizace a aktualizace údržby, abyste věděli, že váš web je vždy dobře chráněný a technologicky aktuální.

Tisíce krásných připravených designů

WordPress nabízí více než jen funkčnost. Nabízí spoustu krásných a čistých designových šablon. Ve světě, kde vzhled a design mohou změnit rozdíl mezi vámi a konkurencí, umožňuje WordPress snadno vyniknout. Nabízí řadu přizpůsobitelných šablon pro nejlepší zobrazení daného obsahu, ať už jde o blog nebo eshop. Nejlepší tržiště je dle mé zkušenosti ThemeForest. Samozřejmě pokud máte větší rozpočet, je možné pracovat s grafikem na vlastním designu, tím lze dosáhnout lepšího souladu s vaší korporátní identitou a brandingem.

Plně responzivní šablony a mobilní podpora

WordPress je teoreticky zaměřen na všechny složky Google algoritmu, a proto nabízí řadu responzivních témat, která se přizpůsobují velikosti jakékoli obrazovky. Všechny weby WordPress jsou navíc podporovány v mobilních zařízeních, což znamená, že vám nikde neunikne žádný provoz. Mobile First!

Flexibilita a přizpůsobení

WordPress nabízí více než 50 000 bezplatných pluginů, což znamená, že pokud chcete, aby váš web něco dělal, co nemůžete dělat tak, jak je, pravděpodobně existuje plugin, který vám pomůže. Ať už chcete vkládat soubory PDF nebo je přidat do jiné funkce, jako jsou vstupní stránky nebo výzvy k akci, řešením jsou pluginy WordPress, které vám vždy umožní změnit nebo změnit možnosti vašeho webu tak, aby vyhovovaly vašim jedinečným potřebám. Opět není nutné žádné kódování. Existuje spousta integrací do marketingových a analytických nástrojů, což je v dnešní době velmi důležité. Pokud vhodný plugin nenajdete, vždy vám ho může naprogramovat programátor.

Podporuje obsahový marketing

WordPress ve skutečnosti začínal jako blogovací platforma, což znamená, že obsahový marketing je přímo v krvi tohoto CMS. Je to jeden z nejlepších systémů pro správu obsahu pro blogování, což je důvod, proč uvidíte spoustu velkých zpravodajských webů, které jej používají pro šíření obsahu. WordPress nejen podporuje blogy, ale také vám usnadňuje jejich aktualizaci a změnu, plánování do budoucna a sdílení vašich příspěvků s vašimi účty na sociálních sítích a odběrately.

Integrace analytiky a marketingových nástrojů

Měření je základ úspěchu, ostatně jak píši v předešlém článku o Lean Startupu. Google Analytics nám říká, jak se chovají lidé chodící na náš web, odkud tito lidé chod apod, zároveň umožňuje snadnou integraci pro měření eshopů. S přidáním jednoho nebo dvou pluginů můžete také přidat další integrace na marketing automation nástroje jako je například ActiveCampaign, jednoduše integrovat CRM Hubspot, nebo nasadit A/B testovací nástroj Google Optimize. Lehkost těchto integrací pomáhá zjednodušit tvorbu mixu marketingových technologií, které ve svém podnikání využíváme – a díky tomu můžete efektivněji digitalizovat své podnikání.

Snadná migrace

Při práci na webových stránkách WordPress usnadňuje celý proces i to, že WP usnadňuje migraci existujících stránek. Řada našich klientů k nám přichází s neohrabaným, starším webem, který má obsah, který by ale chtěli zachovat. WordPress opravdu usnadňuje migraci tohoto starého webu do jeho rámce a poskytuje mu okamžitý facelift a zvýšení použitelnosti, aniž by ztratil jakýkoli obsah nebo autoritu starého webu.  Zároveň také existují technologie, který umí zkopírovat již existující design z jiné platformy – jako například AI Website Builder.

Dlouhověkost

Hlavní výhodou WordPressu je jeho životnost. Již se v minulosti ukázalo, že se dokáže přizpůsobit měnícím se požadavkům spotřebitelů a internetu – a to již na 74 milionech webů. Nemusíte se bát, že toto CMS vyjde z módy nebo že bude méně relevantní. WordPress se pravidelně aktualizuje, aby zachoval aktuální standardy kódu, a bude tak činit i nadále, což z něj činí bezpečnou a dlouhodobou investici pro váš web. Je snadno přizpůsobitelný pro všechny nové věci, které byste na svém webu chtěli dělat, a co je nejlepší, je schválen Googlem.
 
Nakonec, když mluvíme o WordPressu, první vlastnost, která jeho uživateli většinou přijde na mysl – WordPress je snadný. Je snadno použitelný, snadno implementovatelný, snadno se mění (a změny jsou důležité!), A pokud vůbec uvažujete o digitálním marketingu (což byste měli), WordPress je rozhodně první CMS, které je třeba zvážit.
 
 
Picture of O Lukáši Lískovcovi

O Lukáši Lískovcovi

Pomáhám klientům s růstem jejich firem prostřednictvím implementace marketingu založeného na datech, digitalizovaných prodejních procesech a technologiích, které mají v tomto procesu přidanou hodnotu.

Přečti si jeden z mých článků!
Zabere ti jen chvilku tvého času, ale o to více tě obohatí spoustou nových informací!

Zjistěte více
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Další články z blogu:

Jsem tu pro Váš byznys, neváhejte mě kontaktovat:

Implementation of technologies

I implement and effectively manage services of Google, Facebook and Seznam including specilized tools like Mixpanel, Hotjar or Adform.

Interpretation of data

I will tell you a story about the users who visited your Web. I will create a clear reporting system. Thanks to it you can find out how users behave on your Web and why they do so.

Data-driven online marketing

I will create marketing strategies using data and the latest trends which bring measurable results. This will keep your marketing campaigns under control.

Data-driven change process

Make use of the full potential your web. Thanks to quality implementation of analytics and testing tools I can increase the efficiency of moving users web and maximize its gains.

Complex ecommerce consulting

Do you need to devise your entire online strategy? Thinking how to move your startup further? Do you want to know the opinion of an experienced expert on your online project? Let’s talk about it. We will discuss whether your project has a chance on the market, how much it can cost you and how much it can earn.

Optimics

My role in Optimics began as an analyst, which is why I am still very focused on data and data interpretation. Over time, I moved to a more sales / business development position. Together with the rest of the team, I help lead the business in terms of acquisition and working with key partners like Google, with whom I work very closely and regularly attend events in Warsaw and Dublin. In Optimics, I also provide an overlap into marketing areas. Thanks to Optimics I gained a lot of experience thanks to working for the biggest clients in the Czech Republic (Mall, Skoda, Kiwi, Invia).
optimics

Advertia Digital

I help the Advertia guys with digital analytics and marketing technologies in general.
advertia digital

Acomware

Acomware is an agency where I had my first official job as a PPC trainee. Thanks to this experience I gained a basic overview of how it works in regular agencies.

Acomware

Acomware

Acomware je agentura, ve které jsem měl svoje první oficiální zaměstnání na pozici PPC stážisty. Díky této zkušenosti jsem nabral základní přehled o tom jak to funguje v běžných agenturách.

Acomware

Advertia Digital

Klukům z Advertie pomáhám s digitální analytikou a obecně technologiemi v marketingu.

advertia digital

Optimics

Má role v Optimicsu začala na pozici analytika, právě díky tomu mám stále velmi velký focus na data a jejich interpretaci. Postupem času jsem se přesunul do pozice více zaměřené na sales/business development. Společně se zbytkem týmu pomáhám vést směřování firmy z hlediska akvizice a spoluprací s klíčovými partnery, jako například Google, s kterým velmi úzce pracuji a pravidelně se účastním událostí ve Varšavě a Dublinu. V Optimicsu také zajišťuji přesah do marketingových oblastí. Právě díky Optimicsu jsem získal mnoho zkušeností díky práci pro největší klienty v ČR (Mall, Skoda, Kiwi, Invia).

optimics

Zprostředkování podpůrných služeb

Potřebujete spolehlivého grafika? Nebo programátora? Nenaleťte a nechte si doporučit dodavatele, který je již ověřený nejen mnou, ale i dalšími referenčními projekty. Od grafiky a překladů, přes vkládání dat až po linkbuilding.

Komplexní eCommerce poradenství

Potřebujete vymyslet celou Vaši digitální strategii? Přemýšlíte jak posunout Váš startup nebo zaběhlou firmu dále? Chcete zjistit názor zkušeného odborníka na Váš online projekt? Pojďte si o tom popovídat. Probereme zda Váš projekt má na trhu šanci, případně jak ho zefektivnit, kolik Vás to může stát a kolik to může vydělat.

Data-driven proces změny

Využijte potenciál svého podnikání naplno. Provedu Vás procesem validace podnikatelského modelu, zaměříme se na pochopení cílové skupiny a optimalizaci celého marketingového mixu. Dále díky kvalitní implementaci analytických a testovacích nástrojů zefektivním pohyb uživatelů na webu a maximalizuji jeho výdělečnost.

Data-driven online marketing

Na zákaldě dat, analýzy uživatelů a vašeho podnikání Vám vytvořím online marketingovou strategie, která přinese měřitelné výsledky. Vaše marketingové kampaně tak budete mít vždy pod kontrolou. 

Interpretace dat

Základem správného řízení firem je využívání dat. Co člověk neměří, to neřídí. Vytvořím pro Vás přehledný systém reportování, díky kterému zjistíte, jak se uživatelé na vašem webu chovají a proč se tak chovají. Dokážu také udělat ad hoc analýzy na základě kterých je možné stavět hypotézy o problematických oblastech vašeho podnikání.

Implementace technologií

Implementuji a efektivně spravuji nástroje od Googlu, Facebooku i Seznamu včetně specializovaných nástrojů jako Mixpanel, Hotjar či Adform. Mix technologií neustále rozšiřuji vzhledem k aktuálním trendům.