Stránky na WordPressu – podle čeho zvolit webhosting?

wordpress

Stránky ve WordPressu – podle čeho zvolit webhosting?

Je všeobecně známo, že se stránkami vytvořenými na WordPressu nikdy nic nezkazíte. Tento systém je velmi dobrým vstupním bodem pro většinu projektů v rámci digitalizace podnikání (ať už B2B prezentační web, nebo například B2C eshop). Více důvodů pro zvolení WordPress webu jsem sepsal v předešlém článku.

Mimo samotnou technickou optimalizaci webu je velmi důležitý faktor i to, jaký webový hosting zvolíte. Právě tento faktor hraje jednu z klíčových rolí pro dosažení lepší výkonnosti webu, ale také například lepšího hodnocení v rámci Google PageSpeed Insights. Proto se v tomto dalším článku zaměřím na úvod do problematiky hostingu pro web na systému WordPress.

Většina z vás bude pravděpodobně uvažovat o nějakém etablovaném, velkém či známém hostiteli. Proti tomu nelze nic namítnout. Za úvahu ovšem stojí i ti menší, kteří mají stejně dobré výsledky, co se týče stability a rychlosti připojení. Na českém trhu jich je dostatek a odměnou za jejich volbu vám bude osobnější zákaznický servis a dobrý pocit z podpory domácí, někdy dokonce regionální ekonomiky.

Cena hostingů pro WordPress

Tomu, kdo klade největší důraz na cenu, hned zkraje prozradíme, že existují poskytovatelé, kteří nabízejí mini webhosting už od 22 Kč bez DPH za měsíc. To může být řešením pro spoustu nováčků, kteří nezamýšlejí provozovat velký web s rozsáhlými úpravami na míru a vysokou předpokládanou návštěvností. WordPress podporují snad všichni hostitelé, k dispozici pak bývá kromě návodu na instalaci také instalátor aplikací, který pomůže s instalací WordPressu do webhostingu i nezkušeným. Zkušenější uživatelé mohou instalovat pomocí vlastního balíčku, který mají někteří poskytovatelé připravený.

Mnoho poskytovatelů hostingu se přímo specializuje na WordPress. Pro zákazníky se to může projevit mj. řadou výhod, jako jsou slevy na pluginy vybraných partnerů, možnost instalace vždy nejnovějších pluginů a pravidelné automatické aktualizace WordPressu.

A co za ně dostanete?

Zajímavé je podívat se na hostingy z hlediska klasických kritérií, jako jsou rychlost, stabilita, maximální počet podporovaných domén, zabezpečení, dostupnost podpory a samozřejmě poměr cena výkon. Pro weby s https, které jsou dnes již standardem, se rychlost odpovědi serverů u jednotlivých poskytovatelů liší maximálně v desítkách milisekund, a to pouze v extrémních případech, takže se rozhodně nejedná o kritérium, které je nutno považovat za nejhlavnější. Pokud poskytovatel používá HDD místo SSD, může se stát, že načítání stránek ve WordPressu bude hned z několika důvodů pomalejší. Na tuto skutečnost dobří poskytovatelé zpravidla reagují pluginem, který je samozřejmě k dispozici zdarma. Argumentem pro takové poskytovatele bývá nejnižší cena za základní webhosting na trhu – pokud ji nechtějí nebo nemohou nabídnout, není důvod si komplikovat život instalací pluginů, které jinde nejsou zapotřebí. 

Technické specifika hostingu

Někteří poskytovatelé nabízejí neomezený počet domén, jiní jejich počet či velikost prostoru omezují. Existuje dostatek srovnávacích serverů, kde jsou nejdůležitější kritéria u jednotlivých poskytovatelů přehledně uvedena na jeden pohled.

Někteří z vás budou potřebovat při instalaci webu pomoc. Stránky s uživatelskou podporou, kde najdete i balíčky či instalátory WordPressu, mají snad všichni poskytovatelé, nejen ti specializovaní. Pokud se na support chcete obrátit s konkrétním dotazem, na nějž jste odpověď nenašli ani v uživatelských fórech, měla by na něj podpora reagovat během jednoho dne. Některé webhostingy ovšem nemají nepřetržitou podporu – to je důležitá informace pro netrpělivé noční sovy, které chtějí pokračovat na rozvoji svého webu postaveného na WordPressu v kteroukoliv denní či noční dobu.

Někteří poskytovatelé také nabízejí bezplatnou testovací verzi v rozsahu od sedmi do 60 dní a jednoklikovou instalaci open source programů, jako je WordPress. Za vyzkoušení to rozhodně stojí, a jste-li spokojeni s rychlostí a stabilitou, můžete další hledání webhostingu v klidu pustit k vodě.

it

Závěrem

Obecně lze říci, že se nemusíte rozhodnout pro poskytovatele, který je specializovaný na WordPress. Specialisté ovšem mají své nepopiratelné výhody, které jsou mnohdy i finančního charakteru. Klasické obavy ohledně rychlosti dnes již nepanují, stabilita a zabezpečení/zálohování jsou standardem u všech poskytovatelů. Rozdíly najdete hlavně v kvalitě a dostupnosti zákaznického servisu.

 

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest

Další články z blogu:

Hubspot logo

HubSpot vs Salesforce

   V jednom z předchozích článků jsme se věnovali CRM* nástroji jménem HubSpot, který pomáhá firmám mít vztahy se zákazníky a všechna data s nimi související lépe pod kontrolou.

Číst dále »
Hubspot logo

Co je Hubspot?

   V dnešní době je sice snadné založit firmu, ale složitější je udržet její růst a zajistit jí dobrou pozici na trhu. K tomu není potřeba pouze vhodná

Číst dále »
keyword-research

Analýza klíčových slov v B2B

    Inzerenti z oblasti B2B, kteří touží získat co nejvíce leadů (neboli zákazníků, kteří projeví zájem o jejich produkt) co nejlevněji, jsou ve většině případů nakloněni inbound

Číst dále »
seovsppccover

SEO vs PPC v B2B 

       Obě v titulku zmíněné strategie hrají v oblasti B2B klíčovou roli. Nemusí být ale úplně jednoduché si s nimi správně poradit. Podíváme se tedy, jak lze jejich aplikaci

Číst dále »
Kickstarter

Průvodce Kickstarter kampaní

Kickstarter je internetová platforma pro crowdfundingové financování projektů, která podporuje kreativní projekty z oblasti filmu, her, hudby, umění či technologické inovace. Proč je Kickstarter ta správná volba pro váš byznys? Kickstarter je

Číst dále »

Jsem tu pro Váš byznys, neváhejte mě kontaktovat:

Implementation of technologies

I implement and effectively manage services of Google, Facebook and Seznam including specilized tools like Mixpanel, Hotjar or Adform.

Advertia Digital

Klukům z Advertie pomáhám s digitální analytikou a obecně technologiemi v marketingu.

advertia digital

Interpretace dat

Základem správného řízení firem je využívání dat. Co člověk neměří, to neřídí. Vytvořím pro Vás přehledný systém reportování, díky kterému zjistíte, jak se uživatelé na vašem webu chovají a proč se tak chovají. Dokážu také udělat ad hoc analýzy na základě kterých je možné stavět hypotézy o problematických oblastech vašeho podnikání.

Data-driven online marketing

Na zákaldě dat, analýzy uživatelů a vašeho podnikání Vám vytvořím online marketingovou strategie, která přinese měřitelné výsledky. Vaše marketingové kampaně tak budete mít vždy pod kontrolou. 

Data-driven proces změny

Využijte potenciál svého podnikání naplno. Provedu Vás procesem validace podnikatelského modelu, zaměříme se na pochopení cílové skupiny a optimalizaci celého marketingového mixu. Dále díky kvalitní implementaci analytických a testovacích nástrojů zefektivním pohyb uživatelů na webu a maximalizuji jeho výdělečnost.

Komplexní eCommerce poradenství

Potřebujete vymyslet celou Vaši digitální strategii? Přemýšlíte jak posunout Váš startup nebo zaběhlou firmu dále? Chcete zjistit názor zkušeného odborníka na Váš online projekt? Pojďte si o tom popovídat. Probereme zda Váš projekt má na trhu šanci, případně jak ho zefektivnit, kolik Vás to může stát a kolik to může vydělat.

Zprostředkování podpůrných služeb

Potřebujete spolehlivého grafika? Nebo programátora? Nenaleťte a nechte si doporučit dodavatele, který je již ověřený nejen mnou, ale i dalšími referenčními projekty. Od grafiky a překladů, přes vkládání dat až po linkbuilding.

Optimics

Má role v Optimicsu začala na pozici analytika, právě díky tomu mám stále velmi velký focus na data a jejich interpretaci. Postupem času jsem se přesunul do pozice více zaměřené na sales/business development. Společně se zbytkem týmu pomáhám vést směřování firmy z hlediska akvizice a spoluprací s klíčovými partnery, jako například Google, s kterým velmi úzce pracuji a pravidelně se účastním událostí ve Varšavě a Dublinu. V Optimicsu také zajišťuji přesah do marketingových oblastí. Právě díky Optimicsu jsem získal mnoho zkušeností díky práci pro největší klienty v ČR (Mall, Skoda, Kiwi, Invia).

optimics

Acomware

Acomware je agentura, ve které jsem měl svoje první oficiální zaměstnání na pozici PPC stážisty. Díky této zkušenosti jsem nabral základní přehled o tom jak to funguje v běžných agenturách.

Acomware

Interpretation of data

I will tell you a story about the users who visited your Web. I will create a clear reporting system. Thanks to it you can find out how users behave on your Web and why they do so.

Acomware

Acomware is an agency where I had my first official job as a PPC trainee. Thanks to this experience I gained a basic overview of how it works in regular agencies.

Acomware

Advertia Digital

I help the Advertia guys with digital analytics and marketing technologies in general.
advertia digital

Optimics

My role in Optimics began as an analyst, which is why I am still very focused on data and data interpretation. Over time, I moved to a more sales / business development position. Together with the rest of the team, I help lead the business in terms of acquisition and working with key partners like Google, with whom I work very closely and regularly attend events in Warsaw and Dublin. In Optimics, I also provide an overlap into marketing areas. Thanks to Optimics I gained a lot of experience thanks to working for the biggest clients in the Czech Republic (Mall, Skoda, Kiwi, Invia).
optimics

Complex ecommerce consulting

Do you need to devise your entire online strategy? Thinking how to move your startup further? Do you want to know the opinion of an experienced expert on your online project? Let’s talk about it. We will discuss whether your project has a chance on the market, how much it can cost you and how much it can earn.

Data-driven change process

Make use of the full potential your web. Thanks to quality implementation of analytics and testing tools I can increase the efficiency of moving users web and maximize its gains.

Data-driven online marketing

I will create marketing strategies using data and the latest trends which bring measurable results. This will keep your marketing campaigns under control.

Implementace technologií

Implementuji a efektivně spravuji nástroje od Googlu, Facebooku i Seznamu včetně specializovaných nástrojů jako Mixpanel, Hotjar či Adform. Mix technologií neustále rozšiřuji vzhledem k aktuálním trendům.