V dnešní době je sice snadné založit firmu, ale složitější je udržet její růst a zajistit jí dobrou pozici na trhu. K tomu není potřeba pouze vhodná marketingová strategie, ale také její realizování v praxi. Právě s aplikací inbound* marketingových strategií, tvorbou prodejních kanálů a zvýšením příjmů pomáhá Hubspot již od roku 2006 a těší se velké oblibě desetitisíců klientů po celém světě. Co to tedy Hubspot vlastně je a jak jej lze využít v praxi?
*Inbound marketing = zaměřuje se na ty potenciální zákazníky, kteří mají jistou potřebu, vědí o ní a zrovna hledají způsoby, jak ji uspokojit (oproti tomu u Outbound marketingu se jedná o oslovování potenciálních zákazníků s cílem nabídnout jim produkt a přimět je ke koupi bez ohledu na to, jestli jej zrovna potřebují nebo ne)
Co je to Hubspot
HubSpot je softwarová platforma, nabízející nástroje, které firmám pomáhají přitáhnout potenciální zájemce o jejich produkty či služby, získat na ně kontakt, proměnit je v platící zákazníky a mnohem více.
HubSpot funkce
Na začátku byl CRM* software na Hubspotu určen především pro marketéry. Dnes je na této platformě ale nástrojů k dispozici hned několik, aby mohly pomáhat všem týmům v rámci firmy, které jsou v kontaktu se zákazníkem. Kromě marketingu (Marketing Hub), pomáhají také s obchodem (Sales Hub) či zákaznickými službami (Service Hub). Tyto produkty v rámci platformy lze využívat zvlášť, ale aby mohlo být rychleji a efektivněji dosaženo kýžených výsledků, doporučuje se jich pořídit najednou více a těžit z jejich kombinace. HubSpot totiž umožňuje ukládat kontakty na (potenciální) zákazníky tak, aby se k nim díky CRM softwaru mohli dostat nejen marketéři, ale i zaměstnanci z dalších oddělení v rámci firmy.
*CRM = customer relationship management = systém pro řízení vztahů se zákazníky
HubSpot Marketing Hub
pomáhá firmám se sjednocením jejich marketingových nástrojů ,,pod jednu střechu“ (do jednoho úložiště – cloudu), aby měly svá data více pod kontrolou. Na jedné platformě lze tedy spravovat aktivity od e-mail marketingu po příspěvky na sociálních sítích. Platforma také umožňuje sledovat nejrůznější metriky a důležitá data. Je pak opravdu jednoduché zjistit počet návštěvníků webové prezentace firmy a jejich chování na různých stránkách v rámci webu. Stejně jako ostatní Hubspot nástroje je Marketing Hub podle velikosti firmy dostupný v několika verzích, které se liší počtem použitých nástrojů. Základní verze je vždy zdarma, za ty ostatní je nutné si připlatit. Nástroje, které Marketing Hub nabízí, se týkají mnoha aspektů a aktivit jako je například:
- Organizace reklamy na sociálních sítích a sestavení rozvrhu pro přidávání příspěvků
- Tvorba blogu a pro něj určeného obsahu
- Optimalizace pro mobily (ať už se jedná o blogové příspěvky či e-maily)
- Tvorba tzv. Landing pages (česky ,,vstupních“ nebo také ,,přistávacích“ stránek), které návštěvníka vyzývají k provedení určité akce (např. stažení e-knihy či ceníku produktů nebo přihlášení k odběru novinek); HubSpot metriky následně pomáhají sledovat a optimalizovat výkonnost těchto stránek
- Chatboti představují způsob, jak se spojit s návštěvníky webu, zaměřit se na ty nejdůležitější konverzace s nimi a získat tak nové zákazníky
HubSpot Sales Hub byl vytvořen, aby obchodním oddělením pomáhal získat lepší zakázky za kratší dobu. Skrze Sales Hub se obchodní tým může jednoduše dozvědět, kolik potenciálních zákazníků navštěvuje web, jak často na něj zavítají a jaké stránky na něm prohlíží. Také členům týmu umožňuje dostávat upozornění ve chvíli, kdy některý z potenciálních zákazníků otevře e-mail nebo dokument či klikne na odkaz , aby se mohly podniknout další kroky přesně v době, kdy je na to zájemce o nabízený produkt či službu připravený. Sales Hub nabízí pomoc týkající se například:
- Tvorby e-mailových šablon podle e-mailů, které doposud sklidily největší úspěch, a sdílení těchto šablon mezi týmy
- Sledování a nahrávání hovorů přímo v prohlížeči, aby pak byly automaticky zaznamenány na CRM platformě
- Plánování meetingů (doporučuje se nechat potenciální zákazníky, ať si sami vyberou datum a čas, který jim nejvíce vyhovuje, následně se termín automaticky synchronizuje s příslušným Google nebo Office 365 kalendářem)
HubSpot Service Hub
zjednodušuje spojení se zákazníky a pěstování vztahů s nimi a pomáhá zefektivňovat proces zjišťování zákaznických problémů a jejich řešení. Zde jsou některé konkrétnější příklady, jak zvýšit výkonnost pomocí Service Hubu:
- Pokud se určité otázky ze strany zákazníků objevují (téměř) denně, lze využít nástroje, který automaticky zašle příslušnou odpověď na jednu z těchto otázek, nebo přímo na webu vytvořit stránku s často kladenými otázkami (FAQ = frequently asked questions), což výrazně ušetří čas zaměstnancům oddělení zákaznické podpory
- Aby byly příchozí zprávy z různých platforem (e-mail, sociální sítě…) dostupné na jednom místě a týmům tak byla ulehčena práce a ušetřen čas, lze zprávy sloučit do jedné univerzální schránky
- S využitím různých metrik a personalizovaných průzkumů lze získat zpětnou vazbu od zákazníků, kterou je možné využít k tomu, aby byly identifikovány nejrůznější chyby a začalo se pracovat na tom, aby byly v budoucnu eliminovány
Pokud by firma pro sebe viděla potenciál ve všech třech výše zmíněných ,,hubech“, určitě se jí vyplatí HubSpot Growth Suite, který nabízí služby všech těchto tří hubů za cenu, která je jen o něco málo vyšší než částka, kterou by zaplatila za jeden hub. HubSpot lze ale také naopak využít pouze pro jeden určitý účel – například jen pro vytvoření chatbota pro dobu, kdy zaměstnanci nepracují (třeba pozdě v noci nebo o víkendu).
Další výhody Hubspotu a jeho nástrojů
K nástrojům v HubSpotu má přístup neomezený počet uživatelů. Nezáleží tedy, kolik mají týmy členů – každý z nich bez problémů získá přístup k informacím, které potřebuje.
V rámci bezplatné verze mají klienti možnost uložit až milion kontaktů. Navíc jsou záznamy konverzací se všemi kontakty ukládány. To je velmi podstatná sada funkcí pro generování leadů – a navíc zdarma!
Oproti konkurenci je HubSpot jednodušší na ovládání a pochopení pro své uživatele a je snadné dostat se v rámci platformy přesně tam, kde je třeba.
Co se týká sbírání kontaktů, tak i když je kontakt získán offline způsobem, lze jej manuálně zařadit do databáze kontaktů. Pokud daný kontakt navštíví web a provede akci, bude pak možné jej identifikovat a dále s ním ,,pracovat“.
Jak z HubSpotu vytěžit ještě víc?
V nabídce je například HubSpot Academy, která poskytuje zákazníkům možnost více se naučit nejen o samotných nástrojích a poskytovaných službách, ale také o jejich správném použití a ovládání. Po absolvování kurzu obdrží účastníci certifikát.
HubSpot umožňuje také přístup ke knihovně s užitečnými zdroji a webinářům. Mimo to nahrává na své Youtube kanály zajímavá videa.
Další možností je spojit se s jednou z partnerských agentur HubSpotu, které s ním mají podepsanou dohodu a disponují zkušenostmi s marketingovým softwarem, který následně přeprodávají a doporučují svým klientům. S klienty pracují před i po zakoupení HubSpot softwaru a samotný HubSpot svým zákazníkům doporučuje s jednou z těchto agentur spolupracovat.
A právě jednou z těchto partnerských agentur je FORECOM, má agentura. 🙂
Závěr
Pokud firmy ještě nevyužívají služeb HubSpotu a chtějí získat více zákazníků, zlepšit se v komunikaci s nimi, či analyzovat efektivitu svých kampaní, určitě stojí za to se o této platformě dozvědět více a bezplatně ji vyzkoušet. Kromě výše zmíněného HubSpot nabízí možnost poskytnout týmům místo, odkud jsou snadno dostupná nejrůznější data od počtu návštěvníků stránky po doručené zprávy z různých sítí.
Přestože nedokáže vyřešit všechny problémy, s nimiž se týmy v rámci firmy mohou potýkat, a nelze od něj očekávat zázraky, nabízí toho HubSpot opravdu hodně. A pokud se nástroje, které poskytuje, vhodně využijí a zkombinují, představuje atraktivní způsob jak skrze nabízené bezplatné i placené služby v podobě sofistikovaných softwarů dosáhnout nejrůznějších business cílů jednodušeji a rychleji.
Obsah
O Lukáši Lískovcovi
Pomáhám klientům s růstem jejich firem prostřednictvím implementace marketingu založeného na datech, digitalizovaných prodejních procesech a technologiích, které mají v tomto procesu přidanou hodnotu.
Přečti si jeden z mých článků!
Zabere ti jen chvilku tvého času, ale o to více tě obohatí spoustou nových informací!
V dnešní době je sice snadné založit firmu, ale složitější je udržet její růst a zajistit jí dobrou pozici na trhu. K tomu není potřeba pouze vhodná marketingová strategie, ale také její realizování v praxi. Právě s aplikací inbound* marketingových strategií, tvorbou prodejních kanálů a zvýšením příjmů pomáhá Hubspot již od roku 2006 a těší se velké oblibě desetitisíců klientů po celém světě. Co to tedy Hubspot vlastně je a jak jej lze využít v praxi?
*Inbound marketing = zaměřuje se na ty potenciální zákazníky, kteří mají jistou potřebu, vědí o ní a zrovna hledají způsoby, jak ji uspokojit (oproti tomu u Outbound marketingu se jedná o oslovování potenciálních zákazníků s cílem nabídnout jim produkt a přimět je ke koupi bez ohledu na to, jestli jej zrovna potřebují nebo ne)
Co je to Hubspot
HubSpot je softwarová platforma, nabízející nástroje, které firmám pomáhají přitáhnout potenciální zájemce o jejich produkty či služby, získat na ně kontakt, proměnit je v platící zákazníky a mnohem více.
HubSpot funkce
Na začátku byl CRM* software na Hubspotu určen především pro marketéry. Dnes je na této platformě ale nástrojů k dispozici hned několik, aby mohly pomáhat všem týmům v rámci firmy, které jsou v kontaktu se zákazníkem. Kromě marketingu (Marketing Hub), pomáhají také s obchodem (Sales Hub) či zákaznickými službami (Service Hub). Tyto produkty v rámci platformy lze využívat zvlášť, ale aby mohlo být rychleji a efektivněji dosaženo kýžených výsledků, doporučuje se jich pořídit najednou více a těžit z jejich kombinace. HubSpot totiž umožňuje ukládat kontakty na (potenciální) zákazníky tak, aby se k nim díky CRM softwaru mohli dostat nejen marketéři, ale i zaměstnanci z dalších oddělení v rámci firmy.
*CRM = customer relationship management = systém pro řízení vztahů se zákazníky
HubSpot Marketing Hub
pomáhá firmám se sjednocením jejich marketingových nástrojů ,,pod jednu střechu“ (do jednoho úložiště – cloudu), aby měly svá data více pod kontrolou. Na jedné platformě lze tedy spravovat aktivity od e-mail marketingu po příspěvky na sociálních sítích. Platforma také umožňuje sledovat nejrůznější metriky a důležitá data. Je pak opravdu jednoduché zjistit počet návštěvníků webové prezentace firmy a jejich chování na různých stránkách v rámci webu. Stejně jako ostatní Hubspot nástroje je Marketing Hub podle velikosti firmy dostupný v několika verzích, které se liší počtem použitých nástrojů. Základní verze je vždy zdarma, za ty ostatní je nutné si připlatit. Nástroje, které Marketing Hub nabízí, se týkají mnoha aspektů a aktivit jako je například:
- Organizace reklamy na sociálních sítích a sestavení rozvrhu pro přidávání příspěvků
- Tvorba blogu a pro něj určeného obsahu
- Optimalizace pro mobily (ať už se jedná o blogové příspěvky či e-maily)
- Tvorba tzv. Landing pages (česky ,,vstupních“ nebo také ,,přistávacích“ stránek), které návštěvníka vyzývají k provedení určité akce (např. stažení e-knihy či ceníku produktů nebo přihlášení k odběru novinek); HubSpot metriky následně pomáhají sledovat a optimalizovat výkonnost těchto stránek
- Chatboti představují způsob, jak se spojit s návštěvníky webu, zaměřit se na ty nejdůležitější konverzace s nimi a získat tak nové zákazníky
HubSpot Sales Hub byl vytvořen, aby obchodním oddělením pomáhal získat lepší zakázky za kratší dobu. Skrze Sales Hub se obchodní tým může jednoduše dozvědět, kolik potenciálních zákazníků navštěvuje web, jak často na něj zavítají a jaké stránky na něm prohlíží. Také členům týmu umožňuje dostávat upozornění ve chvíli, kdy některý z potenciálních zákazníků otevře e-mail nebo dokument či klikne na odkaz , aby se mohly podniknout další kroky přesně v době, kdy je na to zájemce o nabízený produkt či službu připravený. Sales Hub nabízí pomoc týkající se například:
- Tvorby e-mailových šablon podle e-mailů, které doposud sklidily největší úspěch, a sdílení těchto šablon mezi týmy
- Sledování a nahrávání hovorů přímo v prohlížeči, aby pak byly automaticky zaznamenány na CRM platformě
- Plánování meetingů (doporučuje se nechat potenciální zákazníky, ať si sami vyberou datum a čas, který jim nejvíce vyhovuje, následně se termín automaticky synchronizuje s příslušným Google nebo Office 365 kalendářem)
HubSpot Service Hub
zjednodušuje spojení se zákazníky a pěstování vztahů s nimi a pomáhá zefektivňovat proces zjišťování zákaznických problémů a jejich řešení. Zde jsou některé konkrétnější příklady, jak zvýšit výkonnost pomocí Service Hubu:
- Pokud se určité otázky ze strany zákazníků objevují (téměř) denně, lze využít nástroje, který automaticky zašle příslušnou odpověď na jednu z těchto otázek, nebo přímo na webu vytvořit stránku s často kladenými otázkami (FAQ = frequently asked questions), což výrazně ušetří čas zaměstnancům oddělení zákaznické podpory
- Aby byly příchozí zprávy z různých platforem (e-mail, sociální sítě…) dostupné na jednom místě a týmům tak byla ulehčena práce a ušetřen čas, lze zprávy sloučit do jedné univerzální schránky
- S využitím různých metrik a personalizovaných průzkumů lze získat zpětnou vazbu od zákazníků, kterou je možné využít k tomu, aby byly identifikovány nejrůznější chyby a začalo se pracovat na tom, aby byly v budoucnu eliminovány
Pokud by firma pro sebe viděla potenciál ve všech třech výše zmíněných ,,hubech“, určitě se jí vyplatí HubSpot Growth Suite, který nabízí služby všech těchto tří hubů za cenu, která je jen o něco málo vyšší než částka, kterou by zaplatila za jeden hub. HubSpot lze ale také naopak využít pouze pro jeden určitý účel – například jen pro vytvoření chatbota pro dobu, kdy zaměstnanci nepracují (třeba pozdě v noci nebo o víkendu).
Další výhody Hubspotu a jeho nástrojů
K nástrojům v HubSpotu má přístup neomezený počet uživatelů. Nezáleží tedy, kolik mají týmy členů – každý z nich bez problémů získá přístup k informacím, které potřebuje.
V rámci bezplatné verze mají klienti možnost uložit až milion kontaktů. Navíc jsou záznamy konverzací se všemi kontakty ukládány. To je velmi podstatná sada funkcí pro generování leadů – a navíc zdarma!
Oproti konkurenci je HubSpot jednodušší na ovládání a pochopení pro své uživatele a je snadné dostat se v rámci platformy přesně tam, kde je třeba.
Co se týká sbírání kontaktů, tak i když je kontakt získán offline způsobem, lze jej manuálně zařadit do databáze kontaktů. Pokud daný kontakt navštíví web a provede akci, bude pak možné jej identifikovat a dále s ním ,,pracovat“.
Jak z HubSpotu vytěžit ještě víc?
V nabídce je například HubSpot Academy, která poskytuje zákazníkům možnost více se naučit nejen o samotných nástrojích a poskytovaných službách, ale také o jejich správném použití a ovládání. Po absolvování kurzu obdrží účastníci certifikát.
HubSpot umožňuje také přístup ke knihovně s užitečnými zdroji a webinářům. Mimo to nahrává na své Youtube kanály zajímavá videa.
Další možností je spojit se s jednou z partnerských agentur HubSpotu, které s ním mají podepsanou dohodu a disponují zkušenostmi s marketingovým softwarem, který následně přeprodávají a doporučují svým klientům. S klienty pracují před i po zakoupení HubSpot softwaru a samotný HubSpot svým zákazníkům doporučuje s jednou z těchto agentur spolupracovat.
A právě jednou z těchto partnerských agentur je FORECOM, má agentura. 🙂
Závěr
Pokud firmy ještě nevyužívají služeb HubSpotu a chtějí získat více zákazníků, zlepšit se v komunikaci s nimi, či analyzovat efektivitu svých kampaní, určitě stojí za to se o této platformě dozvědět více a bezplatně ji vyzkoušet. Kromě výše zmíněného HubSpot nabízí možnost poskytnout týmům místo, odkud jsou snadno dostupná nejrůznější data od počtu návštěvníků stránky po doručené zprávy z různých sítí.
Přestože nedokáže vyřešit všechny problémy, s nimiž se týmy v rámci firmy mohou potýkat, a nelze od něj očekávat zázraky, nabízí toho HubSpot opravdu hodně. A pokud se nástroje, které poskytuje, vhodně využijí a zkombinují, představuje atraktivní způsob jak skrze nabízené bezplatné i placené služby v podobě sofistikovaných softwarů dosáhnout nejrůznějších business cílů jednodušeji a rychleji.
O Lukáši Lískovcovi
Pomáhám klientům s růstem jejich firem prostřednictvím implementace marketingu založeného na datech, digitalizovaných prodejních procesech a technologiích, které mají v tomto procesu přidanou hodnotu.
Přečti si jeden z mých článků!
Zabere ti jen chvilku tvého času, ale o to více tě obohatí spoustou nových informací!