HubSpot CMS vs WordPress CMS

Přečtěte si o rozdílech mezi HubSpot CMS a WordPress CRM a zjistěte, jak vybrat nejlepší platformu pro vaše podnikání.

Systémy pro správu obsahu (CMS) měly revoluční vliv na online marketing, protože umožnily lidem s velmi malými technickými znalostmi nebo zkušenostmi rychle a snadno publikovat obsah online.

Který CMS vám však za vaše peníze nabídne více?

Která rozhraní jsou uživatelsky přívětivá a snadno pochopitelná?

Musíte používat doplňky a pluginy, nebo je můžete integrovat s jiným softwarem?

Počet dostupných platforem CMS se značně rozrostl, což vám může trochu zamotat hlavu, pokud jde o výběr té správné.

Nakonec většina z nás chce mít jen možnost spravovat vlastní webové stránky a udržovat je aktuální, aniž bychom museli platit za vývojářské služby.

Jak zjistit, který CMS toto nabízí a který je pro vaši firmu nejvhodnější? Když mluvíte o CMS, existují dva giganti: HubSpot CMS a WordPress.

 Nejoblíbenějším dostupným CMS je WordPress. Díky jeho vyspělosti, snadnému použití a široké dostupnosti pluginů lze uspokojit prakticky všechny potřeby.

Od roku 2013 je však na bloku nový konkurent CRM. Když společnost HubSpot zveřejnila svůj CMS, zavedla termín „systém pro optimalizaci obsahu“. Od tradičního CMS se liší dvěma způsoby:

1.  Holisticky integruje široký výběr nástrojů, stránek a funkcí, od webových stránek, vstupních stránek a článků na blogu až po výzvy k akci, sociální prvky, pracovní postupy a další.

2.  Umožňuje vytvářet personalizované zážitky pro klienty. Do e-mailů, webových stránek a vstupních stránek lze přidávat chytrý obsah (například CTA), lze nastavit pečovatelské sekvence, které se zaměřují na konkrétní cesty kupujících, a dokonce si můžete „vytvořit vlastní osobu kupujícího“, což vám pomůže zaměřit se na klíčová slova nebo často kladené otázky publika.

Který systém CMS je pro vás vhodnější?

Ať už jste malý nebo střední podnik, otázka nezní, který systém CMS je lepší, ale který se lépe hodí pro vás a vaše obchodní potřeby.

Teoreticky můžete ke správě svých webových stránek a online marketingu použít kterékoli z obou řešení – rozdíl spočívá v tom, jak toho obě platformy dosahují.

Protože se jedná o plně přizpůsobitelný systém CMS, můžete WordPress používat různými způsoby k dosažení různých cílů. Od příspěvků a stránek až po kategorie a multimediální objekty – platformu si můžete přizpůsobit podle svého.

Celá platforma HubSpot je postavena na metodice Inbound. Pokud je Inbound marketing důležitou součástí vaší digitální strategie nebo pokud byste chtěli, aby byl, je HubSpot téměř jistě nejlepší volbou.

Hodnota HubSpotu spočívá v jeho hotovém ekosystému, který je navržen speciálně pro sledování cesty kupujícího, v kombinaci s jeho CRM pro sledování prodeje a přeměny návštěvníka v zákazníka.

Představte si HubSpot jako specializovanou platformu pro Inbound marketing a WordPress jako nástroj pro webové stránky.

 Nakonec si musíte položit skutečnou otázku: „Vybírám si pro své podnikání ten správný systém?“.

Systém, který použijete, závisí pouze na tom, co hledáte a co je pro vás důležité. To vám pomůže přesně pochopit, která platforma je nejvhodnější.

Podívejme se na rozdíly mezi oběma možnostmi podrobněji.

Blog

Firemní novinky a tiskové zprávy, postřehy nebo jen skvělé články. Blog slouží k rychlému přidávání nového obsahu na webové stránky.

HubSpot:

Blog HubSpot je úzce integrován se všemi nástroji HubSpot a umožňuje vkládat výzvy k akci a videa pouhým kliknutím na tlačítko. Můžete odesílat automatické aktualizace odběratelům, když se objeví nový obsah, který chcete sdílet, a dokonce můžete odeslat příspěvek na sociální sítě, jakmile stisknete tlačítko publikovat.

HubSpot často aktualizuje svůj blog v souladu s vývojem v oboru a aktualizacemi algoritmů – například Google Amp, který optimalizuje stránky blogu pro mobilní použití – takže si můžete být jisti, že se řídí aktuálními osvědčenými postupy.

Blog HubSpot také podporuje komplexní analytiku, takže vám ušetří starosti s metrikami, jako jsou reklamy Google nebo zobrazení stránek ve WordPressu. Protože je propojen se systémem HubSpot CRM, můžete na první pohled vidět, které články ovlivnily nové obchody a příjmy.

 WordPress:

WordPress má standardní blogovou platformu navrženou tak, aby vám pomohla začít psát a publikovat co nejrychleji a nejsnadněji. Je jednoduchá na používání a lze ji přizpůsobit pomocí mnoha různých motivů.

Nevýhodou je, že nemá nativní integraci s jinými nástroji. Všechny další funkce vyžadují pluginy. Ty jsou od sebe oddělené a mají odlišnou logiku fungování. Nejlépe jej využijí malé firmy, které se v oblasti obsahu teprve rozkoukávají.

Landing page

Samostatná stránka na vašem webu, která se často používá k propagaci obsahu nebo nabídky.

 HubSpot:

Pomocí nástroje HubSpot Landing Page mohou uživatelé snadno přidávat nové stránky. Cílové stránky lze také přizpůsobit na základě cesty kupujícího nebo seznamu uživatelů (inteligentní obsah). Více dat znamená lepší pochopení toho, co vaše zákazníky zajímá a jak můžete optimalizovat stránky, abyste je zaujali.

Nástroj pro analýzu formulářů HubSpot vám také umožní zjistit, jak daleko se lidé dostali při vyplňování formuláře, nebo zda jej vůbec viděli – což ve WordPressu analyzovat nelze.

Pokud máte HubSpot Enterprise, můžete navíc provádět vícenásobné testování pomocí umělé inteligence, která porovnává nejlepší vstupní stránky, které můžete použít.

 WordPress:

WordPress má dvě kategorie příspěvků: stránky webu a příspěvky na blogu. Chcete-li vytvořit kategorii landing page, musíte nastavit vlastní typ příspěvku (obvykle to zahrnuje konfiguraci pluginu). Jakékoli úpravy tématu nebo zajištění jeho responzivity mohou vyžadovat vývojáře se znalostí jazyka PHP.

Nemá také žádnou nativní analytiku, takže je těžké zjistit, jak dobře si vaše landing page skutečně vedou. Pokud se snažíte sledovat výkonnost, WordPress nedoporučujeme.

Webové stránky

Webové stránky tvoří hlavní část vašeho webu. V tomto typu stránek se vytváří vaše domovská stránka, stránky služeb nebo příklady klientů.

 HubSpot:

Stránky webu HubSpot jsou integrovány s publikačním proudem sociálních médií, generátorem výzev k akci a nástroji SEO. Marketingoví profesionálové mohou vytvářet webové stránky, aniž by museli použít jediný řádek kódu, pomocí editoru šablon drag-and-drop.

HubSpot také umožňuje mít webové stránky chráněné heslem nebo takové, které si mohou prohlížet pouze určité osoby v určitých seznamech, a to pomocí výkonného nástroje nazvaného soukromý obsah, který umožňuje kontaktům zaregistrovat se a zaregistrovat se pomocí vlastního uživatelského jména a hesla. Stručně řečeno, jeho webové stránky jsou zabezpečené a plně integrují všechny funkce, které potřebujete k získání a uzavření nových potenciálních zákazníků.

 WordPress:

WordPress umožňuje vytvářet návrhy a naplánovat jejich zveřejnění na vámi zvolený čas a datum. Můžete snadno vytvářet textové stránky webu a přidávat na ně různé motivy.

Prostřednictvím různých pluginů, které si můžete nainstalovat, můžete vybírat ze stovek funkcí, což vám dává velký výběr a prostor pro přizpůsobení. Pamatujte ale na to, abyste nenainstalovali příliš mnoho pluginů, protože mohou zpomalit vaše stránky a můžou způsobit problémy, pokud jsou zastaralé.

Snadnost návrhu stránky

HubSpot:

HubSpot má snadno použitelný editor „co vidíte, to dostanete“, který umožňuje pracovat s náhledem stránky a umožňuje zobrazit náhledy na mobilních zařízeních a tabletech. Dokonce i výzvy k akci lze vytvářet velmi snadno bez nutnosti programování.

Přizpůsobení webových stránek lze velmi usnadnit pomocí vlastních pluginů, které mohou vytáhnout jednoduchá textová pole a zajistit, že jsou již nastylizována přesně tak, jak potřebujete. Mají také mnoho dalších možností, například možnost vybrat si požadovaný styl v rámci modulu, a to vše v editoru na stránce.

Pomocí HubDB můžete dokonce vytvářet dynamické stránky z jednoduchého zobrazení tabulky v HubSpotu. To znamená, že stačí nahrát název, obsah, obrázek a cokoli dalšího a stránka se automaticky vytvoří se všemi těmito informacemi.

 WordPress:

WordPress nabízí velký výběr šablon. Některé z nich jsou zdarma, jiné si musíte koupit. Jejich použitelnost, efektivita, a dokonce i zabezpečení se u jednotlivých šablon také liší, proto doporučujeme vyzkoušet jich několik a vybrat si to, které nejlépe vyhovuje vašim potřebám.

Nakonec, pokud chcete mít stejné uživatelské prostředí jako v HubSpotu, budete si muset nainstalovat pluginy nebo zakoupit plaecenou šablonu, například Divi.

SEO

Optimalizace pro vyhledávače je mnohem víc než jen hledání správných klíčových slov. Rychlost webu, prezentace obsahu nejlepším způsobem v SERP(search engine results page), to vše má vliv na výsledky organického vyhledávání.

 HubSpot:

HubSpot má své kořeny v SEO. Systém pro správu obsahu byl vytvořen tak, aby splňoval požadavky společnosti Google, a drží krok s nejnovějšími trendy optimalizace pro vyhledávání. Proto se nemusíte spoléhat na konzultanta, který vám poradí se změnami při aktualizaci algoritmu Google – HubSpot se o vše postará za vás.

S výkonem vašeho obsahu vám pomůže i řada nástrojů SEO, například měření délky meta popisu nebo konzistence používaných klíčových slov.

Změňte meta text a názvy stránek, přidejte doporučené obrázky a prověřte každou vstupní stránku, příspěvek na blogu a stránku webu předtím, než se odešle, abyste našli vylepšení a návrhy pro SEO.

K dispozici je také funkce nazvaná upozornění na kód, která upozorňuje na případné syntaktické chyby v kódovaných souborech, v jejichž důsledku je nelze uložit do mezipaměti nebo minifikovat (což by jinak zpomalilo váš web).

 WordPress:

WordPress se nerodí s integrovanými funkcemi SEO, ale existují šikovné – ano, uhodli jste – pluginy (bezplatné i placené), které si můžete nainstalovat. Sledování konkurence, sledování výkonu stránek, sledování příchozích odkazů a integrace s konzolou vyhledávání Google vyžadují další software.

Výhodou WordPressu je, že vzhledem k jeho stáří vytvořilo mnoho vývojářů pluginy pro správu téměř všech požadavků na SEO.

Možné je například automatické přidávání značek SCHEMA na stránky, analýza klíčových slov obsahu a správa kódovaných souborů webových stránek pomocí robots.txt.

Zákaznický servis

Kam se obrátit, když potřebujete pomoc? Zákaznická podpora a servis jsou klíčovou součástí toho, abyste mohli své webové stránky udržovat a řešit případné problémy, pokud vám s jejich provozem nepomáhá agentura.

 HubSpot:

HubSpot má kompletní tým podpory, který zodpoví všechny vaše dotazy.

K dispozici je také aktivní komunita, ze které můžete čerpat informace: fóra, skupiny uživatelů HubSpot a lokalizované zdroje v různých zemích, skupiny LinkedIn a síť certifikovaných partnerů.

WordPress:

WordPress nenabízí mnoho zákaznického servisu, ale pokud si koupíte šablonu, často se dodává s 12 měsíční podporou.

Zkontrolujte, které z bezplatných pluginů jsou dodávány s dostupnou podporou, a nezapomeňte, že placené pluginy nejsou zárukou rychlých odpovědí.

Školení a certifikace

Využíváte plný potenciál systému CMS? Pomocí školení, certifikací nebo výukových programů můžete získat další impuls, který vám umožní využít všech výhod a maximalizovat návratnost investic.

 HubSpot:

HubSpot nabízí konzultanty Inbound marketingu, Account manažery a vysoce kvalifikované profesory Akademie, kteří se věnují školení a vzdělávání. Blog HubSpot a Marketingová knihovna poskytují zdroje pro neustálé vzdělávání.

Vývojáři se mohou připojit ke skupině na platformě Slack provozované společností HubSpot, kde mohou vést otázky a odpovědi s ostatními vývojáři a týmem, který vytváří systém HubSpot CMS.

Široká nabídka certifikací HubSpot Academy vám pomůže podívat se na konkrétní témata do hloubky, včetně samotné platformy, abyste mohli svou investici využít co nejlépe.

 WordPress:

WordPress má k dispozici fóra a dokumentaci, které vám pomohou při vzdělávání.

Kromě toho poskytuje přístup k bezplatným zdrojům o produktech. Nejsou však k dispozici žádné standardní certifikace, jaké nabízí HubSpot. Více informací o produktu získáte jeho používáním a čtením zkušeností ostatních uživatelů.

Zabezpečení

Zabezpečte své webové stránky a chraňte databázi, chraňte data přenášená mezi návštěvníkem webu a serverem, chraňte základní kód a zamezte nežádoucímu přístupu zvenčí. Zabezpečení CMS musí být na jedničku.

 HubSpot:

Všechny webové relace klientů ve službě HubSpot jsou šifrovány pomocí certifikátu SSL s 256bitovým klíčem AES. Bezpečnostní opatření zahrnují následující:

        Firewally a vyhrazené služby VPN

        Dvoufaktorové ověřování (2FA) nebo bezpečné přihlášení SSO pro přístup k úpravám webových stránek

        Systémy detekce narušení

        Brána firewall pro webové aplikace

        Služby pro zmírnění DDoS

        Bezpečné skenování sítě prostřednictvím služeb třetích stran, včetně McAfee ScanAlert a TrustWave.

        Protokolování všech přístupových aplikací a webových serverů

        Široká škála požadavků GDPR díky připojení k širšímu enginu

 WordPress:

Ochrana webu ve WordPressu vyžaduje více pozornosti a samozřejmě několik pluginů a dalšího softwaru. Aby byl váš web ve WordPressu bezpečný, doporučujeme dodržovat osvědčené postupy:

        Aktualizace na nejnovější verzi WordPressu – může opravit známé zranitelnosti.

        Chcete-li zlepšit zabezpečení, zvažte vypnutí editoru motivů

        Podívejte se na známá bezpečnostní rizika a díry v pluginech, které používáte, a ujistěte se, že je pravidelně aktualizujete.

        Spoléhejte se na důvěryhodnou webhostingovou službu.

        Provádějte průběžné zálohování webu, abyste zachránili obsah pro případ, že dojde k hackerskému útoku na web.

Aktualizace

Od systému CMS se očekávají bezpečnostní záplaty a aktualizace funkcí a vlastností, aby udržely krok s vývojem chování na webu a technologickým pokrokem.

 HubSpot:

Tým inženýrů HubSpot provádí každodenní aktualizace a experimentuje s novými řešeními pro zvýšení produktivity uživatelů.

Tyto aktualizace se projevují automaticky, takže koncový uživatel nemusí nic dělat.

Kromě toho hrají v těchto aktualizacích klíčovou roli partneři a koncoví uživatelé společnosti HubSpot, kteří úzce spolupracují s produktovými týmy na určení, které funkce by byly cenné, testují je mezi komunitou a před uvolněním pro širokou uživatelskou základnu procházejí přísnou kontrolou kvality.

 WordPress:

WordPress má skvělý open-source tým. Vzhledem ke své povaze však potřebuje časté aktualizace, které musí provádět uživatelé.

Aktualizovány jsou také pluginy třetích stran, každý s vlastní logikou a frekvencí, bez přímé vazby na tým vývojářů WordPressu. Mohou nastat problémy s kompatibilitou verzí, což znamená, že jednoduchá aktualizace může způsobit technické problémy nebo „kolizi pluginů“ při jejichž řešení se budete muset spolehnout na odbornou podporu, proto si vyčleňte rozpočet pro případ, že k tomu dojde.

Cena

Náklady na systém CMS nespočívají pouze v samotné platformě. Rozpočet pomalu snižují náklady na hostování, vývoj, údržbu a zabezpečení. Ujistěte se, že jste porovnali skutečné náklady na celou platformu.

 HubSpot:

Jelikož se jedná o platformu typu „vše v jednom“, musíte za HubSpot platit roční poplatek, který zahrnuje certifikát SSL a služby platformy (newsletter, SEO, Workflow, formuláře, Call-To-Action, analýzy a mnoho dalšího).

S ohledem na tyto počáteční náklady 72 % zákazníků uvádí, že se jejich prodeje v prvním roce zvýšily.

 WordPress:

WordPress si sice můžete stáhnout zdarma, ale většina významných nákladů je spojena s hostingem, zabezpečením, pluginy, integrací, tématy, vývojáři třetích stran a dalšími.

Tyto nástroje často vyžadují řadu hodin připojení a následného učení. V důsledku toho může být používání WordPressu ve skutečnosti dražší než HubSpot CMS, alespoň na střední úrovni.

HubSpot CMS vs WordPress CMS: finální zhodnocení

WordPress je skvělá platforma a po dlouhá léta byl výchozí volbou mnoha firem, a to hned z několika důvodů:

        Je to vyspělý a kompletní CMS.

        Je snazší najít webového vývojáře znalého WordPressu než najít vývojáře HubSpotu.

        Existuje rozsáhlá komunita podpory.

WordPress může být platformou, kterou si vyberete, pokud:

Jste mladší startup s omezeným rozpočtem na větší platformu (i v tomto případě má HubSpot pro některé startupy alternativní cenové možnosti).

Chcete vytvořit osobní blog nebo nějaký druh interní wiki v rámci firmy (HubSpot může být předimenzovaný).

Pokud však jde o budování webových stránek pro generování potenciálních zákazníků, je jasné, že HubSpot je nejlepší volbou. Využijte jeho výhod:

        integrovaného systému „vše v jednom“ s optimalizovaným hostingem založeným na CDN

        intuitivního rozhraní určeného pro ty, kteří se věnují marketingu

        snadné používání (není třeba aktualizovat ani používat zásuvné moduly)

        možnost spravovat více domén z jediného přihlášení

        nativní šifrování SSL

        automatické zálohování

        plně integrovaná správa e-mailů a CRM pro správu podniků a kontaktů

A co je nejdůležitější, umožňuje vám pochopit cestu každého jednotlivého návštěvníka, díky čemuž víte, odkud přichází, kam jde a co dělá.

 „WordPress je CMS, HubSpot je mnohem víc.“

WordPress je skvělý pro osobní blogy, integraci s WooCommerce pro snadné elektronické obchodování a komplexnější možnosti správy obsahu s bohatou databázovou funkčností. HubSpot CMS je však komplexní. Na konci není jen webová stránka nebo správa obsahu jako CMS, ale schopnost spravovat, optimalizovat a integrovat všechny součásti digitálního marketingu dohromady.

 Pro společnost směřující k propracované strategii digitálního marketingu je HubSpot lepší volbou.

A pokud vás zaujal potenciál HubSpotu pro transformaci vašeho podnikání, ale už máte web ve WordPressu a nechcete ztrácet všechen čas a práci, který do něj byly vloženy, nezoufejte. Svůj stávající web WordPress můžete integrovat se službou HubSpot, čímž rozšíříte funkčnost své stávající platformy a zároveň se budete věnovat rozhodnému procesu webového marketingu.

Obsah

O Lukáši Lískovcovi

O Lukáši Lískovcovi

Pomáhám klientům s růstem jejich firem prostřednictvím implementace marketingu založeného na datech, digitalizovaných prodejních procesech a technologiích, které mají v tomto procesu přidanou hodnotu.

Přečti si jeden z mých článků!
Zabere ti jen chvilku tvého času, ale o to více tě obohatí spoustou nových informací!

Zjistěte více

Přečtěte si o rozdílech mezi HubSpot CMS a WordPress CRM a zjistěte, jak vybrat nejlepší platformu pro vaše podnikání.

Systémy pro správu obsahu (CMS) měly revoluční vliv na online marketing, protože umožnily lidem s velmi malými technickými znalostmi nebo zkušenostmi rychle a snadno publikovat obsah online.

Který CMS vám však za vaše peníze nabídne více?

Která rozhraní jsou uživatelsky přívětivá a snadno pochopitelná?

Musíte používat doplňky a pluginy, nebo je můžete integrovat s jiným softwarem?

Počet dostupných platforem CMS se značně rozrostl, což vám může trochu zamotat hlavu, pokud jde o výběr té správné.

Nakonec většina z nás chce mít jen možnost spravovat vlastní webové stránky a udržovat je aktuální, aniž bychom museli platit za vývojářské služby.

Jak zjistit, který CMS toto nabízí a který je pro vaši firmu nejvhodnější? Když mluvíte o CMS, existují dva giganti: HubSpot CMS a WordPress.

 Nejoblíbenějším dostupným CMS je WordPress. Díky jeho vyspělosti, snadnému použití a široké dostupnosti pluginů lze uspokojit prakticky všechny potřeby.

Od roku 2013 je však na bloku nový konkurent CRM. Když společnost HubSpot zveřejnila svůj CMS, zavedla termín „systém pro optimalizaci obsahu“. Od tradičního CMS se liší dvěma způsoby:

1.  Holisticky integruje široký výběr nástrojů, stránek a funkcí, od webových stránek, vstupních stránek a článků na blogu až po výzvy k akci, sociální prvky, pracovní postupy a další.

2.  Umožňuje vytvářet personalizované zážitky pro klienty. Do e-mailů, webových stránek a vstupních stránek lze přidávat chytrý obsah (například CTA), lze nastavit pečovatelské sekvence, které se zaměřují na konkrétní cesty kupujících, a dokonce si můžete „vytvořit vlastní osobu kupujícího“, což vám pomůže zaměřit se na klíčová slova nebo často kladené otázky publika.

Který systém CMS je pro vás vhodnější?

Ať už jste malý nebo střední podnik, otázka nezní, který systém CMS je lepší, ale který se lépe hodí pro vás a vaše obchodní potřeby.

Teoreticky můžete ke správě svých webových stránek a online marketingu použít kterékoli z obou řešení – rozdíl spočívá v tom, jak toho obě platformy dosahují.

Protože se jedná o plně přizpůsobitelný systém CMS, můžete WordPress používat různými způsoby k dosažení různých cílů. Od příspěvků a stránek až po kategorie a multimediální objekty – platformu si můžete přizpůsobit podle svého.

Celá platforma HubSpot je postavena na metodice Inbound. Pokud je Inbound marketing důležitou součástí vaší digitální strategie nebo pokud byste chtěli, aby byl, je HubSpot téměř jistě nejlepší volbou.

Hodnota HubSpotu spočívá v jeho hotovém ekosystému, který je navržen speciálně pro sledování cesty kupujícího, v kombinaci s jeho CRM pro sledování prodeje a přeměny návštěvníka v zákazníka.

Představte si HubSpot jako specializovanou platformu pro Inbound marketing a WordPress jako nástroj pro webové stránky.

 Nakonec si musíte položit skutečnou otázku: „Vybírám si pro své podnikání ten správný systém?“.

Systém, který použijete, závisí pouze na tom, co hledáte a co je pro vás důležité. To vám pomůže přesně pochopit, která platforma je nejvhodnější.

Podívejme se na rozdíly mezi oběma možnostmi podrobněji.

Blog

Firemní novinky a tiskové zprávy, postřehy nebo jen skvělé články. Blog slouží k rychlému přidávání nového obsahu na webové stránky.

HubSpot:

Blog HubSpot je úzce integrován se všemi nástroji HubSpot a umožňuje vkládat výzvy k akci a videa pouhým kliknutím na tlačítko. Můžete odesílat automatické aktualizace odběratelům, když se objeví nový obsah, který chcete sdílet, a dokonce můžete odeslat příspěvek na sociální sítě, jakmile stisknete tlačítko publikovat.

HubSpot často aktualizuje svůj blog v souladu s vývojem v oboru a aktualizacemi algoritmů – například Google Amp, který optimalizuje stránky blogu pro mobilní použití – takže si můžete být jisti, že se řídí aktuálními osvědčenými postupy.

Blog HubSpot také podporuje komplexní analytiku, takže vám ušetří starosti s metrikami, jako jsou reklamy Google nebo zobrazení stránek ve WordPressu. Protože je propojen se systémem HubSpot CRM, můžete na první pohled vidět, které články ovlivnily nové obchody a příjmy.

 WordPress:

WordPress má standardní blogovou platformu navrženou tak, aby vám pomohla začít psát a publikovat co nejrychleji a nejsnadněji. Je jednoduchá na používání a lze ji přizpůsobit pomocí mnoha různých motivů.

Nevýhodou je, že nemá nativní integraci s jinými nástroji. Všechny další funkce vyžadují pluginy. Ty jsou od sebe oddělené a mají odlišnou logiku fungování. Nejlépe jej využijí malé firmy, které se v oblasti obsahu teprve rozkoukávají.

Landing page

Samostatná stránka na vašem webu, která se často používá k propagaci obsahu nebo nabídky.

 HubSpot:

Pomocí nástroje HubSpot Landing Page mohou uživatelé snadno přidávat nové stránky. Cílové stránky lze také přizpůsobit na základě cesty kupujícího nebo seznamu uživatelů (inteligentní obsah). Více dat znamená lepší pochopení toho, co vaše zákazníky zajímá a jak můžete optimalizovat stránky, abyste je zaujali.

Nástroj pro analýzu formulářů HubSpot vám také umožní zjistit, jak daleko se lidé dostali při vyplňování formuláře, nebo zda jej vůbec viděli – což ve WordPressu analyzovat nelze.

Pokud máte HubSpot Enterprise, můžete navíc provádět vícenásobné testování pomocí umělé inteligence, která porovnává nejlepší vstupní stránky, které můžete použít.

 WordPress:

WordPress má dvě kategorie příspěvků: stránky webu a příspěvky na blogu. Chcete-li vytvořit kategorii landing page, musíte nastavit vlastní typ příspěvku (obvykle to zahrnuje konfiguraci pluginu). Jakékoli úpravy tématu nebo zajištění jeho responzivity mohou vyžadovat vývojáře se znalostí jazyka PHP.

Nemá také žádnou nativní analytiku, takže je těžké zjistit, jak dobře si vaše landing page skutečně vedou. Pokud se snažíte sledovat výkonnost, WordPress nedoporučujeme.

Webové stránky

Webové stránky tvoří hlavní část vašeho webu. V tomto typu stránek se vytváří vaše domovská stránka, stránky služeb nebo příklady klientů.

 HubSpot:

Stránky webu HubSpot jsou integrovány s publikačním proudem sociálních médií, generátorem výzev k akci a nástroji SEO. Marketingoví profesionálové mohou vytvářet webové stránky, aniž by museli použít jediný řádek kódu, pomocí editoru šablon drag-and-drop.

HubSpot také umožňuje mít webové stránky chráněné heslem nebo takové, které si mohou prohlížet pouze určité osoby v určitých seznamech, a to pomocí výkonného nástroje nazvaného soukromý obsah, který umožňuje kontaktům zaregistrovat se a zaregistrovat se pomocí vlastního uživatelského jména a hesla. Stručně řečeno, jeho webové stránky jsou zabezpečené a plně integrují všechny funkce, které potřebujete k získání a uzavření nových potenciálních zákazníků.

 WordPress:

WordPress umožňuje vytvářet návrhy a naplánovat jejich zveřejnění na vámi zvolený čas a datum. Můžete snadno vytvářet textové stránky webu a přidávat na ně různé motivy.

Prostřednictvím různých pluginů, které si můžete nainstalovat, můžete vybírat ze stovek funkcí, což vám dává velký výběr a prostor pro přizpůsobení. Pamatujte ale na to, abyste nenainstalovali příliš mnoho pluginů, protože mohou zpomalit vaše stránky a můžou způsobit problémy, pokud jsou zastaralé.

Snadnost návrhu stránky

HubSpot:

HubSpot má snadno použitelný editor „co vidíte, to dostanete“, který umožňuje pracovat s náhledem stránky a umožňuje zobrazit náhledy na mobilních zařízeních a tabletech. Dokonce i výzvy k akci lze vytvářet velmi snadno bez nutnosti programování.

Přizpůsobení webových stránek lze velmi usnadnit pomocí vlastních pluginů, které mohou vytáhnout jednoduchá textová pole a zajistit, že jsou již nastylizována přesně tak, jak potřebujete. Mají také mnoho dalších možností, například možnost vybrat si požadovaný styl v rámci modulu, a to vše v editoru na stránce.

Pomocí HubDB můžete dokonce vytvářet dynamické stránky z jednoduchého zobrazení tabulky v HubSpotu. To znamená, že stačí nahrát název, obsah, obrázek a cokoli dalšího a stránka se automaticky vytvoří se všemi těmito informacemi.

 WordPress:

WordPress nabízí velký výběr šablon. Některé z nich jsou zdarma, jiné si musíte koupit. Jejich použitelnost, efektivita, a dokonce i zabezpečení se u jednotlivých šablon také liší, proto doporučujeme vyzkoušet jich několik a vybrat si to, které nejlépe vyhovuje vašim potřebám.

Nakonec, pokud chcete mít stejné uživatelské prostředí jako v HubSpotu, budete si muset nainstalovat pluginy nebo zakoupit plaecenou šablonu, například Divi.

SEO

Optimalizace pro vyhledávače je mnohem víc než jen hledání správných klíčových slov. Rychlost webu, prezentace obsahu nejlepším způsobem v SERP(search engine results page), to vše má vliv na výsledky organického vyhledávání.

 HubSpot:

HubSpot má své kořeny v SEO. Systém pro správu obsahu byl vytvořen tak, aby splňoval požadavky společnosti Google, a drží krok s nejnovějšími trendy optimalizace pro vyhledávání. Proto se nemusíte spoléhat na konzultanta, který vám poradí se změnami při aktualizaci algoritmu Google – HubSpot se o vše postará za vás.

S výkonem vašeho obsahu vám pomůže i řada nástrojů SEO, například měření délky meta popisu nebo konzistence používaných klíčových slov.

Změňte meta text a názvy stránek, přidejte doporučené obrázky a prověřte každou vstupní stránku, příspěvek na blogu a stránku webu předtím, než se odešle, abyste našli vylepšení a návrhy pro SEO.

K dispozici je také funkce nazvaná upozornění na kód, která upozorňuje na případné syntaktické chyby v kódovaných souborech, v jejichž důsledku je nelze uložit do mezipaměti nebo minifikovat (což by jinak zpomalilo váš web).

 WordPress:

WordPress se nerodí s integrovanými funkcemi SEO, ale existují šikovné – ano, uhodli jste – pluginy (bezplatné i placené), které si můžete nainstalovat. Sledování konkurence, sledování výkonu stránek, sledování příchozích odkazů a integrace s konzolou vyhledávání Google vyžadují další software.

Výhodou WordPressu je, že vzhledem k jeho stáří vytvořilo mnoho vývojářů pluginy pro správu téměř všech požadavků na SEO.

Možné je například automatické přidávání značek SCHEMA na stránky, analýza klíčových slov obsahu a správa kódovaných souborů webových stránek pomocí robots.txt.

Zákaznický servis

Kam se obrátit, když potřebujete pomoc? Zákaznická podpora a servis jsou klíčovou součástí toho, abyste mohli své webové stránky udržovat a řešit případné problémy, pokud vám s jejich provozem nepomáhá agentura.

 HubSpot:

HubSpot má kompletní tým podpory, který zodpoví všechny vaše dotazy.

K dispozici je také aktivní komunita, ze které můžete čerpat informace: fóra, skupiny uživatelů HubSpot a lokalizované zdroje v různých zemích, skupiny LinkedIn a síť certifikovaných partnerů.

WordPress:

WordPress nenabízí mnoho zákaznického servisu, ale pokud si koupíte šablonu, často se dodává s 12 měsíční podporou.

Zkontrolujte, které z bezplatných pluginů jsou dodávány s dostupnou podporou, a nezapomeňte, že placené pluginy nejsou zárukou rychlých odpovědí.

Školení a certifikace

Využíváte plný potenciál systému CMS? Pomocí školení, certifikací nebo výukových programů můžete získat další impuls, který vám umožní využít všech výhod a maximalizovat návratnost investic.

 HubSpot:

HubSpot nabízí konzultanty Inbound marketingu, Account manažery a vysoce kvalifikované profesory Akademie, kteří se věnují školení a vzdělávání. Blog HubSpot a Marketingová knihovna poskytují zdroje pro neustálé vzdělávání.

Vývojáři se mohou připojit ke skupině na platformě Slack provozované společností HubSpot, kde mohou vést otázky a odpovědi s ostatními vývojáři a týmem, který vytváří systém HubSpot CMS.

Široká nabídka certifikací HubSpot Academy vám pomůže podívat se na konkrétní témata do hloubky, včetně samotné platformy, abyste mohli svou investici využít co nejlépe.

 WordPress:

WordPress má k dispozici fóra a dokumentaci, které vám pomohou při vzdělávání.

Kromě toho poskytuje přístup k bezplatným zdrojům o produktech. Nejsou však k dispozici žádné standardní certifikace, jaké nabízí HubSpot. Více informací o produktu získáte jeho používáním a čtením zkušeností ostatních uživatelů.

Zabezpečení

Zabezpečte své webové stránky a chraňte databázi, chraňte data přenášená mezi návštěvníkem webu a serverem, chraňte základní kód a zamezte nežádoucímu přístupu zvenčí. Zabezpečení CMS musí být na jedničku.

 HubSpot:

Všechny webové relace klientů ve službě HubSpot jsou šifrovány pomocí certifikátu SSL s 256bitovým klíčem AES. Bezpečnostní opatření zahrnují následující:

        Firewally a vyhrazené služby VPN

        Dvoufaktorové ověřování (2FA) nebo bezpečné přihlášení SSO pro přístup k úpravám webových stránek

        Systémy detekce narušení

        Brána firewall pro webové aplikace

        Služby pro zmírnění DDoS

        Bezpečné skenování sítě prostřednictvím služeb třetích stran, včetně McAfee ScanAlert a TrustWave.

        Protokolování všech přístupových aplikací a webových serverů

        Široká škála požadavků GDPR díky připojení k širšímu enginu

 WordPress:

Ochrana webu ve WordPressu vyžaduje více pozornosti a samozřejmě několik pluginů a dalšího softwaru. Aby byl váš web ve WordPressu bezpečný, doporučujeme dodržovat osvědčené postupy:

        Aktualizace na nejnovější verzi WordPressu – může opravit známé zranitelnosti.

        Chcete-li zlepšit zabezpečení, zvažte vypnutí editoru motivů

        Podívejte se na známá bezpečnostní rizika a díry v pluginech, které používáte, a ujistěte se, že je pravidelně aktualizujete.

        Spoléhejte se na důvěryhodnou webhostingovou službu.

        Provádějte průběžné zálohování webu, abyste zachránili obsah pro případ, že dojde k hackerskému útoku na web.

Aktualizace

Od systému CMS se očekávají bezpečnostní záplaty a aktualizace funkcí a vlastností, aby udržely krok s vývojem chování na webu a technologickým pokrokem.

 HubSpot:

Tým inženýrů HubSpot provádí každodenní aktualizace a experimentuje s novými řešeními pro zvýšení produktivity uživatelů.

Tyto aktualizace se projevují automaticky, takže koncový uživatel nemusí nic dělat.

Kromě toho hrají v těchto aktualizacích klíčovou roli partneři a koncoví uživatelé společnosti HubSpot, kteří úzce spolupracují s produktovými týmy na určení, které funkce by byly cenné, testují je mezi komunitou a před uvolněním pro širokou uživatelskou základnu procházejí přísnou kontrolou kvality.

 WordPress:

WordPress má skvělý open-source tým. Vzhledem ke své povaze však potřebuje časté aktualizace, které musí provádět uživatelé.

Aktualizovány jsou také pluginy třetích stran, každý s vlastní logikou a frekvencí, bez přímé vazby na tým vývojářů WordPressu. Mohou nastat problémy s kompatibilitou verzí, což znamená, že jednoduchá aktualizace může způsobit technické problémy nebo „kolizi pluginů“ při jejichž řešení se budete muset spolehnout na odbornou podporu, proto si vyčleňte rozpočet pro případ, že k tomu dojde.

Cena

Náklady na systém CMS nespočívají pouze v samotné platformě. Rozpočet pomalu snižují náklady na hostování, vývoj, údržbu a zabezpečení. Ujistěte se, že jste porovnali skutečné náklady na celou platformu.

 HubSpot:

Jelikož se jedná o platformu typu „vše v jednom“, musíte za HubSpot platit roční poplatek, který zahrnuje certifikát SSL a služby platformy (newsletter, SEO, Workflow, formuláře, Call-To-Action, analýzy a mnoho dalšího).

S ohledem na tyto počáteční náklady 72 % zákazníků uvádí, že se jejich prodeje v prvním roce zvýšily.

 WordPress:

WordPress si sice můžete stáhnout zdarma, ale většina významných nákladů je spojena s hostingem, zabezpečením, pluginy, integrací, tématy, vývojáři třetích stran a dalšími.

Tyto nástroje často vyžadují řadu hodin připojení a následného učení. V důsledku toho může být používání WordPressu ve skutečnosti dražší než HubSpot CMS, alespoň na střední úrovni.

HubSpot CMS vs WordPress CMS: finální zhodnocení

WordPress je skvělá platforma a po dlouhá léta byl výchozí volbou mnoha firem, a to hned z několika důvodů:

        Je to vyspělý a kompletní CMS.

        Je snazší najít webového vývojáře znalého WordPressu než najít vývojáře HubSpotu.

        Existuje rozsáhlá komunita podpory.

WordPress může být platformou, kterou si vyberete, pokud:

Jste mladší startup s omezeným rozpočtem na větší platformu (i v tomto případě má HubSpot pro některé startupy alternativní cenové možnosti).

Chcete vytvořit osobní blog nebo nějaký druh interní wiki v rámci firmy (HubSpot může být předimenzovaný).

Pokud však jde o budování webových stránek pro generování potenciálních zákazníků, je jasné, že HubSpot je nejlepší volbou. Využijte jeho výhod:

        integrovaného systému „vše v jednom“ s optimalizovaným hostingem založeným na CDN

        intuitivního rozhraní určeného pro ty, kteří se věnují marketingu

        snadné používání (není třeba aktualizovat ani používat zásuvné moduly)

        možnost spravovat více domén z jediného přihlášení

        nativní šifrování SSL

        automatické zálohování

        plně integrovaná správa e-mailů a CRM pro správu podniků a kontaktů

A co je nejdůležitější, umožňuje vám pochopit cestu každého jednotlivého návštěvníka, díky čemuž víte, odkud přichází, kam jde a co dělá.

 „WordPress je CMS, HubSpot je mnohem víc.“

WordPress je skvělý pro osobní blogy, integraci s WooCommerce pro snadné elektronické obchodování a komplexnější možnosti správy obsahu s bohatou databázovou funkčností. HubSpot CMS je však komplexní. Na konci není jen webová stránka nebo správa obsahu jako CMS, ale schopnost spravovat, optimalizovat a integrovat všechny součásti digitálního marketingu dohromady.

 Pro společnost směřující k propracované strategii digitálního marketingu je HubSpot lepší volbou.

A pokud vás zaujal potenciál HubSpotu pro transformaci vašeho podnikání, ale už máte web ve WordPressu a nechcete ztrácet všechen čas a práci, který do něj byly vloženy, nezoufejte. Svůj stávající web WordPress můžete integrovat se službou HubSpot, čímž rozšíříte funkčnost své stávající platformy a zároveň se budete věnovat rozhodnému procesu webového marketingu.

O Lukáši Lískovcovi

O Lukáši Lískovcovi

Pomáhám klientům s růstem jejich firem prostřednictvím implementace marketingu založeného na datech, digitalizovaných prodejních procesech a technologiích, které mají v tomto procesu přidanou hodnotu.

Přečti si jeden z mých článků!
Zabere ti jen chvilku tvého času, ale o to více tě obohatí spoustou nových informací!

Zjistěte více
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Další články z blogu:

Analýza klíčových slov v B2B

    Inzerenti z oblasti B2B, kteří touží získat co nejvíce leadů (neboli zákazníků, kteří projeví zájem o jejich produkt) co nejlevněji, jsou ve většině případů nakloněni inbound

Číst dále »

Jsem tu pro Váš byznys, neváhejte mě kontaktovat:

Implementation of technologies

I implement and effectively manage services of Google, Facebook and Seznam including specilized tools like Mixpanel, Hotjar or Adform.

Advertia Digital

Klukům z Advertie pomáhám s digitální analytikou a obecně technologiemi v marketingu.

advertia digital

Interpretace dat

Základem správného řízení firem je využívání dat. Co člověk neměří, to neřídí. Vytvořím pro Vás přehledný systém reportování, díky kterému zjistíte, jak se uživatelé na vašem webu chovají a proč se tak chovají. Dokážu také udělat ad hoc analýzy na základě kterých je možné stavět hypotézy o problematických oblastech vašeho podnikání.

Data-driven online marketing

Na zákaldě dat, analýzy uživatelů a vašeho podnikání Vám vytvořím online marketingovou strategie, která přinese měřitelné výsledky. Vaše marketingové kampaně tak budete mít vždy pod kontrolou. 

Data-driven proces změny

Využijte potenciál svého podnikání naplno. Provedu Vás procesem validace podnikatelského modelu, zaměříme se na pochopení cílové skupiny a optimalizaci celého marketingového mixu. Dále díky kvalitní implementaci analytických a testovacích nástrojů zefektivním pohyb uživatelů na webu a maximalizuji jeho výdělečnost.

Komplexní eCommerce poradenství

Potřebujete vymyslet celou Vaši digitální strategii? Přemýšlíte jak posunout Váš startup nebo zaběhlou firmu dále? Chcete zjistit názor zkušeného odborníka na Váš online projekt? Pojďte si o tom popovídat. Probereme zda Váš projekt má na trhu šanci, případně jak ho zefektivnit, kolik Vás to může stát a kolik to může vydělat.

Zprostředkování podpůrných služeb

Potřebujete spolehlivého grafika? Nebo programátora? Nenaleťte a nechte si doporučit dodavatele, který je již ověřený nejen mnou, ale i dalšími referenčními projekty. Od grafiky a překladů, přes vkládání dat až po linkbuilding.

Optimics

Má role v Optimicsu začala na pozici analytika, právě díky tomu mám stále velmi velký focus na data a jejich interpretaci. Postupem času jsem se přesunul do pozice více zaměřené na sales/business development. Společně se zbytkem týmu pomáhám vést směřování firmy z hlediska akvizice a spoluprací s klíčovými partnery, jako například Google, s kterým velmi úzce pracuji a pravidelně se účastním událostí ve Varšavě a Dublinu. V Optimicsu také zajišťuji přesah do marketingových oblastí. Právě díky Optimicsu jsem získal mnoho zkušeností díky práci pro největší klienty v ČR (Mall, Skoda, Kiwi, Invia).

optimics

Acomware

Acomware je agentura, ve které jsem měl svoje první oficiální zaměstnání na pozici PPC stážisty. Díky této zkušenosti jsem nabral základní přehled o tom jak to funguje v běžných agenturách.

Acomware

Interpretation of data

I will tell you a story about the users who visited your Web. I will create a clear reporting system. Thanks to it you can find out how users behave on your Web and why they do so.

Acomware

Acomware is an agency where I had my first official job as a PPC trainee. Thanks to this experience I gained a basic overview of how it works in regular agencies.

Acomware

Advertia Digital

I help the Advertia guys with digital analytics and marketing technologies in general.
advertia digital

Optimics

My role in Optimics began as an analyst, which is why I am still very focused on data and data interpretation. Over time, I moved to a more sales / business development position. Together with the rest of the team, I help lead the business in terms of acquisition and working with key partners like Google, with whom I work very closely and regularly attend events in Warsaw and Dublin. In Optimics, I also provide an overlap into marketing areas. Thanks to Optimics I gained a lot of experience thanks to working for the biggest clients in the Czech Republic (Mall, Skoda, Kiwi, Invia).
optimics

Complex ecommerce consulting

Do you need to devise your entire online strategy? Thinking how to move your startup further? Do you want to know the opinion of an experienced expert on your online project? Let’s talk about it. We will discuss whether your project has a chance on the market, how much it can cost you and how much it can earn.

Data-driven change process

Make use of the full potential your web. Thanks to quality implementation of analytics and testing tools I can increase the efficiency of moving users web and maximize its gains.

Data-driven online marketing

I will create marketing strategies using data and the latest trends which bring measurable results. This will keep your marketing campaigns under control.

Implementace technologií

Implementuji a efektivně spravuji nástroje od Googlu, Facebooku i Seznamu včetně specializovaných nástrojů jako Mixpanel, Hotjar či Adform. Mix technologií neustále rozšiřuji vzhledem k aktuálním trendům.