HubSpot vs Salesforce

Hubspot logo

   V jednom z předchozích článků jsme se věnovali CRM* nástroji jménem HubSpot, který pomáhá firmám mít vztahy se zákazníky a všechna data s nimi související lépe pod kontrolou. Není ale zdaleka jediným svého druhu a nemusí se hodit úplně pro každého. Jednu z alternativ představuje Salesforce. Cílem tohoto článku je HubSpot a Salesforce na základě různých aspektů porovnat a nastínit, kdy se která z těchto variant hodí aplikovat.

*CRM = customer relationship management = systém pro řízení vztahů se zákazníky

Náklady

Hubspot

   Některé nástroje, které HubSpot nabízí, jsou dostupné zdarma pro neomezené množství uživatelů. Balíčky obsahující více užitečných služeb startují na ceně 50 dolarů (verze Starter). Verze Professional pak stojí několik stovek dolarů (podle toho, zda se jedná o Marketing, Sales nebo Service Hub). Cena verze Enterprise se pak pohybuje v řádu tisíců dolarů. Aktuální ceník je dostupný zde. Jeho výhodou je transparentnost (výše poplatku roste podle velikosti byznysu a v ceně je zahrnuta implementace, podpora a školení, a není nutné se zatěžovat dalšími poplatky).

Salesforce

   Salesforce sice nabízí bezplatnou zkušební verzi a startovní verzi za pár desítek dolarů, ale pro získání potřebných funkcí bude stejně jako u HubSpotu dřív nebo později potřeba (například v případě Sales Cloudu podle jejich ceníku) zaplatit 75 (verze Professional), 150 (nejpopulárnější verze Enterprise) nebo 300 dolarů (verze Unlimited) měsíčně. Verze se liší v tom, kolik kontaktů je na cloud možné uložit, v možnostech přizpůsobení a jiných poskytovaných službách. Platí se za každý cloud zvlášť a cena se také odvíjí od počtu uživatelů, takže výsledný balíček nakonec může stát tisíce dolarů stejně jako u HubSpotu. Navíc si většina zákazníků v rámci Salesforce najímá specializované adminy na pomoc s implementací (stojí tisíce až statisíce dolarů podle velikosti firmy) a využívá podpůrné služby, což představuje extra náklady, které konečnou cenu ještě zvyšují. V delším časovém horizontu vyjde tedy dráž než výše zmíněný HubSpot.

   Cenový model HubSpotu se tím pádem spíše vyplatí menším firmám, které se spokojí se základními funkcemi a nepotřebují moc doplňků za příplatek. Kdežto Salesforce se hodí těm, kteří nemají problém zainvestovat trochu více, aby získali přístup k pokročilejším vychytávkám.

Podrobnější porovnání cen služeb těchto platforem lze nalézt na tomto odkazu.

(piesync, HubSpot, Salesforce, zapier)

Uživatelské rozhraní a nastavení 

   Vzhledem k tomu, že v případě CRM nástrojů jde o práci s velkým objemem dat, je důležité, aby bylo používání tohoto nástroje pro uživatele co nejjednodušší. Jak HubSpot, tak Salesforce mají podobnou strukturu, s jejíž pomocí není těžké se dostat ke všem či pouze specifickým kontaktům nebo informacím o uzavřených obchodech.

   Vzhledem k tomu, že základní verze HubSpotu je zdarma (a není tedy nutné se zabývat platbou či podpisem smlouvy), lze jej nastavit během několika minut. 

   V rámci Salesforce lze také využít bezplatnou verzi – ta je ale k dispozici pouze prvních 14 dní a poté je nutné se rozhodnout, zda pokračovat za poplatek či nikoli. Ne všem ale tato doba stačí na to, aby platformu pořádně a v klidu prozkoumali. 

    Salesforce poskytuje více možností, jak si uživatelsky přizpůsobit menu a přidávat do nabídky další položky. Zákazníkům také nabízí služby svých specialistů, kteří jim pomáhají Salesforce využít na maximum. Tyto výhody mohou být velmi nápomocné, na druhou stranu ale dělají proces implementace poněkud náročnější.  (piesync, zapier)

Automatizace 

   Role automatizace v byznysu je čím dál významnější a opravdu se vyplatí nechat některou práci na nástrojích a umožnit tak zaměstnancům se zabývat dalšími klíčovými činnostmi.

   Hubspot má mnoho funkcí pro automatizaci komplexních firem, které zahrnují vytváření úkolů, kontrolu zákazníků, čištění dat či nahrávání hovorů.

   Salesforce disponuje vestavěnou umělou inteligencí Einstein, která pomáhá se získáváním kontaktů a vytvářením predikcí. 

   I přes působivý systém Einstein od Salesforce se ale většina uživatelů shoduje na tom, že HubSpot v této oblasti vítězí. (piesync, Trio Developers)

Spolupráce mezi jednotlivými funkcemi

   Jak již bylo zmíněno v článku o Hubspotu, jednotlivé funkce týkající se marketingu, obchodu a podpory by se měly využívat společně a jít ruku v ruce.

   U HubSpotu byly všechny tyto ,,huby“ vybudovány ,,pod jednou HubSpot střechou“ a díky tomu poskytují jednotné uživatelské prostředí jednoduché na ovládání, v němž všechny potřebné nástroje bez problémů spolupracují na jedné platformě.

   Salesforce sice nabízí více produktů a nástrojů, ale s jejich použitelností a údržbou nemusí být zákazníci spokojeni tolik jako u HubSpotu. Vyrostl totiž skrze akvizice. Například v roce 2013 Salesforce avkíroval softwarovou platformu Pardot, která se zabývá marketingovou automatizací. Pro Salesforce tedy Pardot představuje něco jako Marketing Hub pro HubSpot. Kvůli akvizicím pak funkce z oblasti marketingu, obchodu a služeb spolu tak dobře neinteragují, což vede k tomu, že data, kanály a týmy v rámci těchto oblastí nejsou tak jednotné. Kvůli několika ,,střechám“ je bohužel často je nutné data mezi týmy manuálně/náročněji převádět. 

   Dále se Salesforce zmocnil například platforem Datorama pro získání kontroly nad daty a jejich analýzu či Evergage, která teď v rámci marketingové platformy na Salesforce vystupuje jako Interaction Studio, které pomáhá s pochopením přání a potřeb zákazníků a personalizací.

(piesync, HubSpot, Salesforce, Merkle)

Generace leadů 

    Jedním z klíčových aspektů, jimiž se HubSpot zabývá, je obsahový marketing. Za přípatek je možné jej používat jako systém pro správu obsahu například za účelem publikování blogových příspěvků, díky nimž lze získat kontakty na potenciální zákazníky (leady).    

   Oproti tomu u Salesforce je pro tyto aktivity nutné využít jinou samostatnou službu (například Marketo).

   Jakmile se ale leady zaznamenají do systému, nabízí Salesforce mnohem více možností v rámci uživatelského přizpůsobení. Umožňuje například nastavit různé úrovně zabezpečení přístupu takovým způsobem, aby se k určitým datům dostali pouze oprávnění uživatelé, nebo automaticky oboduje jednotlivé leady podle jejich zdroje a jiných faktorů. (zapier)

Reporting a analytika

   Je klíčové monitorovat a predikovat, jak se daří (a bude dařit) prodejům nabízeného zboží či služeb. HubSpot i Salesforce umí generovat reporty a přehledy, které mohou představovat odpovědi na různé otázky, týkající se geografických dat či zákaznických segmentů.

   Základní verze HubSpotu poskytuje pouze předem nakonfigurované reporty. Ani prémiový reporting balíček za 200 dolarů za měsíc nenabízí tolik možností přizpůsobení jako Salesforce. Ten je na tom o něco lépe – nabízí větší počet proměnných, jež lze skrze reporty sledovat.

   Oba systémy mohou být v začátcích s reporty a přehledy nápomocné, ale Salesforce (i když je poněkud složitější jej ze začátku nastavit) kromě více proměnných přichází také s větším množstvím možností, jak data vizualizovat (trychtýře, koláčové grafy a další) a výstupy uživatelsky přizpůsobit s pomocí školitele. Základní verze HubSpotu je omezena na klasické sloupcové či čárové grafy. Více možností vizualizace nabízí až premium reporting balíček. Zvolit Salesforce se vyplatí těm, kteří se nespokojí s pouhým ukládáním dat, ale chtějí je více do hloubky analyzovat za účelem zefektivnění svých činností. (piesync, zapier)

Pracovní postupy a dokumentace

   Poté, co od firmy její zákazníci odkoupí nabízené produkty či služby, stále bohužel není vyhráno. Následuje schvalování různých dokumentů, jejich posílání, podpisy a vrácení. Aby bylo možné se co nejrychleji posunout dál, je nejlepší mít tyto úkoly co nejdříve splněné.

   HubSpot nenabízí prémiovou službu týkající se pracovních postupů a zdaleka na tom, co se týká jejich hloubky, flexibility a přizpůsobení, není tak dobře jako Salesforce. 

   Ti, kteří využívají HubSpot zdarma, mají kdykoli přístup k pěti sdíleným dokumentům. Za úložiště větší než 250 MB je nutné si připlatit.

   Salesforce umožňuje automatizovat složité postupy týkající se práce s dokumenty a slouží jako obrovské úložiště všech důležitých dokumentů, které souvisí s prodejem. (zapier)

Vzdělávání a podpora

   HubSpot poskytuje každému zdarma přístup k blogovým příspěvkům či knihovně plné videokurzů a spíše se zaměřuje na generaci leadů. 

   Salesforce také nabízí e-learning možnosti, ale se specializací na technické aspekty – učí například jak si systém uživatelsky lépe přizpůsobit nebo dokonce jak kódovat v Salesforce APEX jazyce

   U HubSpotu se odpovědi na zprávy týkající se běžných problémů dočkají zákazníci (včetně těch neplatících) do 24 hodin. Ale například za hloubkovou podporu, která pomůže se složitými problémy s přizpůsobením se zde musí zaplatit někdy i 5000 dolarů.

   Všichni zákazníci Salesforce automaticky získávají balíček zahrnující například přístup k zákaznickým komunitám. V rámci prémiové verze je k dispozici telefonní podpora 24 hodin denně či garantovaná odpověď na zprávy týkající se kritických problémů. (piesync, zapier)

Závěrem

   CRM software je v dnešní době využíván mnoha firmami a ve většině případů je klíčový pro jejich fungování. Nemusí být ale jednoduché vybrat si ten pravý.

   HubSpot i Salesforce představují kvalitní nástroje, jež pomáhají firmám efektivněji spravovat vztahy se zákazníky a s nimi související data či dokumenty. Pokud firma o jedné z těchto platforem uvažuje, je na místě při rozhodování zvážit, jak je na tom v současnosti, kam se chce posunout v budoucnu, jaké nástroje k tomu bude potřebovat a mnoho dalšího.   

   Menším a středně velkým podnikům, které potřebují jednoduché a cenově nenáročné řešení svých problémů, bude více nápomocný HubSpot. Naopak pro firmy s velmi složitými procesy v oblasti prodeje, rostoucí zákaznickou základnou a potřebou uživatelského přizpůsobení a hloubkové analýzy je vhodnější Salesforce.

   Byť se mnohé jejich funkce samozřejmě překrývají, může být v některých případech dokonce vhodným řešením využití kombinace obou těchto platforem.

Obsah

O Lukáši Lískovcovi

O Lukáši Lískovcovi

Pomáhám klientům s růstem jejich firem prostřednictvím implementace marketingu založeného na datech, digitalizovaných prodejních procesech a technologiích, které mají v tomto procesu přidanou hodnotu.

Přečti si jeden z mých článků!
Zabere ti jen chvilku tvého času, ale o to více tě obohatí spoustou nových informací!

Zjistěte více

   V jednom z předchozích článků jsme se věnovali

CRM* nástroji jménem HubSpot, který pomáhá firmám mít vztahy se zákazníky a všechna data s nimi související lépe pod kontrolou. Není ale zdaleka jediným svého druhu a nemusí se hodit úplně pro každého. Jednu z alternativ představuje Salesforce. Cílem tohoto článku je HubSpot a Salesforce na základě různých aspektů porovnat a nastínit, kdy se která z těchto variant hodí aplikovat.

*CRM = customer relationship management = systém pro řízení vztahů se zákazníky

Náklady

Hubspot

   Některé nástroje, které HubSpot nabízí, jsou dostupné zdarma pro neomezené množství uživatelů. Balíčky obsahující více užitečných služeb startují na ceně 50 dolarů (verze Starter). Verze Professional pak stojí několik stovek dolarů (podle toho, zda se jedná o Marketing, Sales nebo Service Hub). Cena verze Enterprise se pak pohybuje v řádu tisíců dolarů. Aktuální ceník je dostupný zde. Jeho výhodou je transparentnost (výše poplatku roste podle velikosti byznysu a v ceně je zahrnuta implementace, podpora a školení, a není nutné se zatěžovat dalšími poplatky).

Salesforce

   Salesforce sice nabízí bezplatnou zkušební verzi a startovní verzi za pár desítek dolarů, ale pro získání potřebných funkcí bude stejně jako u HubSpotu dřív nebo později potřeba (například v případě Sales Cloudu podle jejich ceníku) zaplatit 75 (verze Professional), 150 (nejpopulárnější verze Enterprise) nebo 300 dolarů (verze Unlimited) měsíčně. Verze se liší v tom, kolik kontaktů je na cloud možné uložit, v možnostech přizpůsobení a jiných poskytovaných službách. Platí se za každý cloud zvlášť a cena se také odvíjí od počtu uživatelů, takže výsledný balíček nakonec může stát tisíce dolarů stejně jako u HubSpotu. Navíc si většina zákazníků v rámci Salesforce najímá specializované adminy na pomoc s implementací (stojí tisíce až statisíce dolarů podle velikosti firmy) a využívá podpůrné služby, což představuje extra náklady, které konečnou cenu ještě zvyšují. V delším časovém horizontu vyjde tedy dráž než výše zmíněný HubSpot.

   Cenový model HubSpotu se tím pádem spíše vyplatí menším firmám, které se spokojí se základními funkcemi a nepotřebují moc doplňků za příplatek. Kdežto Salesforce se hodí těm, kteří nemají problém zainvestovat trochu více, aby získali přístup k pokročilejším vychytávkám.

   Podrobnější porovnání cen služeb těchto platforem lze nalézt na tomto odkazu.

(piesync, HubSpot, Salesforce, zapier)

Uživatelské rozhraní a nastavení 

   Vzhledem k tomu, že v případě CRM nástrojů jde o práci s velkým objemem dat, je důležité, aby bylo používání tohoto nástroje pro uživatele co nejjednodušší. Jak HubSpot, tak Salesforce mají podobnou strukturu, s jejíž pomocí není těžké se dostat ke všem či pouze specifickým kontaktům nebo informacím o uzavřených obchodech.

   Vzhledem k tomu, že základní verze HubSpotu je zdarma (a není tedy nutné se zabývat platbou či podpisem smlouvy), lze jej nastavit během několika minut. 

   V rámci Salesforce lze také využít bezplatnou verzi – ta je ale k dispozici pouze prvních 14 dní a poté je nutné se rozhodnout, zda pokračovat za poplatek či nikoli. Ne všem ale tato doba stačí na to, aby platformu pořádně a v klidu prozkoumali. 

    Salesforce poskytuje více možností, jak si uživatelsky přizpůsobit menu a přidávat do nabídky další položky. Zákazníkům také nabízí služby svých specialistů, kteří jim pomáhají Salesforce využít na maximum. Tyto výhody mohou být velmi nápomocné, na druhou stranu ale dělají proces implementace poněkud náročnější.  (piesync, zapier)

Automatizace 

   Role automatizace v byznysu je čím dál významnější a opravdu se vyplatí nechat některou práci na nástrojích a umožnit tak zaměstnancům se zabývat dalšími klíčovými činnostmi.

   Hubspot má mnoho funkcí pro automatizaci komplexních firem, které zahrnují vytváření úkolů, kontrolu zákazníků, čištění dat či nahrávání hovorů.

   Salesforce disponuje vestavěnou umělou inteligencí Einstein, která pomáhá se získáváním kontaktů a vytvářením predikcí. 

   I přes působivý systém Einstein od Salesforce se ale většina uživatelů shoduje na tom, že HubSpot v této oblasti vítězí. (piesync, Trio Developers)

Spolupráce mezi jednotlivými funkcemi

   Jak již bylo zmíněno v článku o Hubspotu, jednotlivé funkce týkající se marketingu, obchodu a podpory by se měly využívat společně a jít ruku v ruce.

   U HubSpotu byly všechny tyto ,,huby“ vybudovány ,,pod jednou HubSpot střechou“ a díky tomu poskytují jednotné uživatelské prostředí jednoduché na ovládání, v němž všechny potřebné nástroje bez problémů spolupracují na jedné platformě.

   Salesforce sice nabízí více produktů a nástrojů, ale s jejich použitelností a údržbou nemusí být zákazníci spokojeni tolik jako u HubSpotu. Vyrostl totiž skrze akvizice. Například v roce 2013 Salesforce avkíroval softwarovou platformu Pardot, která se zabývá marketingovou automatizací. Pro Salesforce tedy Pardot představuje něco jako Marketing Hub pro HubSpot. Kvůli akvizicím pak funkce z oblasti marketingu, obchodu a služeb spolu tak dobře neinteragují, což vede k tomu, že data, kanály a týmy v rámci těchto oblastí nejsou tak jednotné. Kvůli několika ,,střechám“ je bohužel často je nutné data mezi týmy manuálně/náročněji převádět. 

   Dále se Salesforce zmocnil například platforem Datorama pro získání kontroly nad daty a jejich analýzu či Evergage, která teď v rámci marketingové platformy na Salesforce vystupuje jako Interaction Studio, které pomáhá s pochopením přání a potřeb zákazníků a personalizací.

(piesync, HubSpot, Salesforce, Merkle)

Generace leadů 

    Jedním z klíčových aspektů, jimiž se HubSpot zabývá, je obsahový marketing. Za přípatek je možné jej používat jako systém pro správu obsahu například za účelem publikování blogových příspěvků, díky nimž lze získat kontakty na potenciální zákazníky (leady).    

   Oproti tomu u Salesforce je pro tyto aktivity nutné využít jinou samostatnou službu (například Marketo).

   Jakmile se ale leady zaznamenají do systému, nabízí Salesforce mnohem více možností v rámci uživatelského přizpůsobení. Umožňuje například nastavit různé úrovně zabezpečení přístupu takovým způsobem, aby se k určitým datům dostali pouze oprávnění uživatelé, nebo automaticky oboduje jednotlivé leady podle jejich zdroje a jiných faktorů. (zapier)

Reporting a analytika

   Je klíčové monitorovat a predikovat, jak se daří (a bude dařit) prodejům nabízeného zboží či služeb. HubSpot i Salesforce umí generovat reporty a přehledy, které mohou představovat odpovědi na různé otázky, týkající se geografických dat či zákaznických segmentů.

   Základní verze HubSpotu poskytuje pouze předem nakonfigurované reporty. Ani prémiový reporting balíček za 200 dolarů za měsíc nenabízí tolik možností přizpůsobení jako Salesforce. Ten je na tom o něco lépe – nabízí větší počet proměnných, jež lze skrze reporty sledovat.

   Oba systémy mohou být v začátcích s reporty a přehledy nápomocné, ale Salesforce (i když je poněkud složitější jej ze začátku nastavit) kromě více proměnných přichází také s větším množstvím možností, jak data vizualizovat (trychtýře, koláčové grafy a další) a výstupy uživatelsky přizpůsobit s pomocí školitele. Základní verze HubSpotu je omezena na klasické sloupcové či čárové grafy. Více možností vizualizace nabízí až premium reporting balíček. Zvolit Salesforce se vyplatí těm, kteří se nespokojí s pouhým ukládáním dat, ale chtějí je více do hloubky analyzovat za účelem zefektivnění svých činností. (piesync, zapier)

Pracovní postupy a dokumentace

   Poté, co od firmy její zákazníci odkoupí nabízené produkty či služby, stále bohužel není vyhráno. Následuje schvalování různých dokumentů, jejich posílání, podpisy a vrácení. Aby bylo možné se co nejrychleji posunout dál, je nejlepší mít tyto úkoly co nejdříve splněné.

   HubSpot nenabízí prémiovou službu týkající se pracovních postupů a zdaleka na tom, co se týká jejich hloubky, flexibility a přizpůsobení, není tak dobře jako Salesforce. 

   Ti, kteří využívají HubSpot zdarma, mají kdykoli přístup k pěti sdíleným dokumentům. Za úložiště větší než 250 MB je nutné si připlatit.

   Salesforce umožňuje automatizovat složité postupy týkající se práce s dokumenty a slouží jako obrovské úložiště všech důležitých dokumentů, které souvisí s prodejem. (zapier)

Vzdělávání a podpora

   HubSpot poskytuje každému zdarma přístup k blogovým příspěvkům či knihovně plné videokurzů a spíše se zaměřuje na generaci leadů. 

   Salesforce také nabízí e-learning možnosti, ale se specializací na technické aspekty – učí například jak si systém uživatelsky lépe přizpůsobit nebo dokonce jak kódovat v Salesforce APEX jazyce

   U HubSpotu se odpovědi na zprávy týkající se běžných problémů dočkají zákazníci (včetně těch neplatících) do 24 hodin. Ale například za hloubkovou podporu, která pomůže se složitými problémy s přizpůsobením se zde musí zaplatit někdy i 5000 dolarů.

   Všichni zákazníci Salesforce automaticky získávají balíček zahrnující například přístup k zákaznickým komunitám. V rámci prémiové verze je k dispozici telefonní podpora 24 hodin denně či garantovaná odpověď na zprávy týkající se kritických problémů. (piesync, zapier)

Závěrem

   CRM software je v dnešní době využíván mnoha firmami a ve většině případů je klíčový pro jejich fungování. Nemusí být ale jednoduché vybrat si ten pravý.

   HubSpot i Salesforce představují kvalitní nástroje, jež pomáhají firmám efektivněji spravovat vztahy se zákazníky a s nimi související data či dokumenty. Pokud firma o jedné z těchto platforem uvažuje, je na místě při rozhodování zvážit, jak je na tom v současnosti, kam se chce posunout v budoucnu, jaké nástroje k tomu bude potřebovat a mnoho dalšího.   

   Menším a středně velkým podnikům, které potřebují jednoduché a cenově nenáročné řešení svých problémů, bude více nápomocný HubSpot. Naopak pro firmy s velmi složitými procesy v oblasti prodeje, rostoucí zákaznickou základnou a potřebou uživatelského přizpůsobení a hloubkové analýzy je vhodnější Salesforce.

   Byť se mnohé jejich funkce samozřejmě překrývají, může být v některých případech dokonce vhodným řešením využití kombinace obou těchto platforem.

O Lukáši Lískovcovi

O Lukáši Lískovcovi

Pomáhám klientům s růstem jejich firem prostřednictvím implementace marketingu založeného na datech, digitalizovaných prodejních procesech a technologiích, které mají v tomto procesu přidanou hodnotu.

Přečti si jeden z mých článků!
Zabere ti jen chvilku tvého času, ale o to více tě obohatí spoustou nových informací!

Zjistěte více
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Další články z blogu:

Jsem tu pro Váš byznys, neváhejte mě kontaktovat:

Implementation of technologies

I implement and effectively manage services of Google, Facebook and Seznam including specilized tools like Mixpanel, Hotjar or Adform.

Advertia Digital

Klukům z Advertie pomáhám s digitální analytikou a obecně technologiemi v marketingu.

advertia digital

Interpretace dat

Základem správného řízení firem je využívání dat. Co člověk neměří, to neřídí. Vytvořím pro Vás přehledný systém reportování, díky kterému zjistíte, jak se uživatelé na vašem webu chovají a proč se tak chovají. Dokážu také udělat ad hoc analýzy na základě kterých je možné stavět hypotézy o problematických oblastech vašeho podnikání.

Data-driven online marketing

Na zákaldě dat, analýzy uživatelů a vašeho podnikání Vám vytvořím online marketingovou strategie, která přinese měřitelné výsledky. Vaše marketingové kampaně tak budete mít vždy pod kontrolou. 

Data-driven proces změny

Využijte potenciál svého podnikání naplno. Provedu Vás procesem validace podnikatelského modelu, zaměříme se na pochopení cílové skupiny a optimalizaci celého marketingového mixu. Dále díky kvalitní implementaci analytických a testovacích nástrojů zefektivním pohyb uživatelů na webu a maximalizuji jeho výdělečnost.

Komplexní eCommerce poradenství

Potřebujete vymyslet celou Vaši digitální strategii? Přemýšlíte jak posunout Váš startup nebo zaběhlou firmu dále? Chcete zjistit názor zkušeného odborníka na Váš online projekt? Pojďte si o tom popovídat. Probereme zda Váš projekt má na trhu šanci, případně jak ho zefektivnit, kolik Vás to může stát a kolik to může vydělat.

Zprostředkování podpůrných služeb

Potřebujete spolehlivého grafika? Nebo programátora? Nenaleťte a nechte si doporučit dodavatele, který je již ověřený nejen mnou, ale i dalšími referenčními projekty. Od grafiky a překladů, přes vkládání dat až po linkbuilding.

Optimics

Má role v Optimicsu začala na pozici analytika, právě díky tomu mám stále velmi velký focus na data a jejich interpretaci. Postupem času jsem se přesunul do pozice více zaměřené na sales/business development. Společně se zbytkem týmu pomáhám vést směřování firmy z hlediska akvizice a spoluprací s klíčovými partnery, jako například Google, s kterým velmi úzce pracuji a pravidelně se účastním událostí ve Varšavě a Dublinu. V Optimicsu také zajišťuji přesah do marketingových oblastí. Právě díky Optimicsu jsem získal mnoho zkušeností díky práci pro největší klienty v ČR (Mall, Skoda, Kiwi, Invia).

optimics

Acomware

Acomware je agentura, ve které jsem měl svoje první oficiální zaměstnání na pozici PPC stážisty. Díky této zkušenosti jsem nabral základní přehled o tom jak to funguje v běžných agenturách.

Acomware

Interpretation of data

I will tell you a story about the users who visited your Web. I will create a clear reporting system. Thanks to it you can find out how users behave on your Web and why they do so.

Acomware

Acomware is an agency where I had my first official job as a PPC trainee. Thanks to this experience I gained a basic overview of how it works in regular agencies.

Acomware

Advertia Digital

I help the Advertia guys with digital analytics and marketing technologies in general.
advertia digital

Optimics

My role in Optimics began as an analyst, which is why I am still very focused on data and data interpretation. Over time, I moved to a more sales / business development position. Together with the rest of the team, I help lead the business in terms of acquisition and working with key partners like Google, with whom I work very closely and regularly attend events in Warsaw and Dublin. In Optimics, I also provide an overlap into marketing areas. Thanks to Optimics I gained a lot of experience thanks to working for the biggest clients in the Czech Republic (Mall, Skoda, Kiwi, Invia).
optimics

Complex ecommerce consulting

Do you need to devise your entire online strategy? Thinking how to move your startup further? Do you want to know the opinion of an experienced expert on your online project? Let’s talk about it. We will discuss whether your project has a chance on the market, how much it can cost you and how much it can earn.

Data-driven change process

Make use of the full potential your web. Thanks to quality implementation of analytics and testing tools I can increase the efficiency of moving users web and maximize its gains.

Data-driven online marketing

I will create marketing strategies using data and the latest trends which bring measurable results. This will keep your marketing campaigns under control.

Implementace technologií

Implementuji a efektivně spravuji nástroje od Googlu, Facebooku i Seznamu včetně specializovaných nástrojů jako Mixpanel, Hotjar či Adform. Mix technologií neustále rozšiřuji vzhledem k aktuálním trendům.